Hoe maak ik een wav file van 10 sec??

Mensen

Vraag

Ik wil uit een nummer van een cd (zappa natuurlijk)
10 secinden plakken en die converteren naar een wav file

zodat ik die weer op mijn telefoon kan zetten en als ringtone kan gebruiken
deze laatste zin is niet het probleem
maar hoe maak ik een wav file

gr cles

Quicktime Pro laat je audio converteren naar .wav :D

Zou de vraag dan niet moeten zijn hoe maak ik een wav. file, kwestie van het duidelijk te formuleren. uit je titel verwachtte ik namelijk iets totaal anders dan wat je eigenlijk vraagt.

groeten

Volgens mij kan dat als volgt:

• zet het stuk muziek in je itunes bibliotheek
  • bij “voorkeuren/importeren” selecteer je WAV
  • vervolgens selecteer je de juiste track in de bibliotheek en kies je onder geavanceerd “converteer selectie naar WAV”

Succes!

Je kunt bij opties ook een start en eindtijd aangeven, zo kun je dus de 10 seconden van het nummer dat je wilt hebben apart exporteren naar wav, aiff, mp3

[quote:095856bbb5="PeterMeeuwsen"]Je kunt bij opties ook een start en eindtijd aangeven, zo kun je dus de 10 seconden van het nummer dat je wilt hebben apart exporteren naar wav, aiff, mp3[/quote:095856bbb5] Goeie tip! Ik wist niet dat dat in iTunes kon.

ja idd... Quicktime pro 8)

Geniaal! Quicktime pro is niet nodig. Voorkeuren in iTunes (ik heb 4.5) onder importeren instellen op .wav, dan ff appeltje-i op het nummer dat je nodig hebt, bij opties de goeie begin- en eindtijden noteren en daarna met control click de file naar .wav converteren. Tadaaa!

[quote:e66b859be2="vogel"]Geniaal! Quicktime pro is niet nodig. Voorkeuren in iTunes (ik heb 4.5) onder importeren instellen op .wav, dan ff appeltje-i op het nummer dat je nodig hebt, bij opties de goeie begin- en eindtijden noteren en daarna met control click de file naar .wav converteren. Tadaaa![/quote:e66b859be2]

Thnx, die kende ik nog niet :smiley:

Nee hoor, thanx Petermeeuwsen.

Een ander geschikt programma hiervoor is Amadeus ||. (een beetje SoundEdit). [url]http://www.hairersoft.com/Amadeus.html[/url]

Euhh, maar hoe maak je dan een ringtone?????