Hoe maak ik Mail onafhankelijk binnen een netwerk

Mijn vriendin (Powerbook, draadloos) en ik (desktop G5) zitten samen op een netwerkje. Dit werkt prima maar hebben één nogal vervelend verschijnsel... als ik een mail wegsmijt, omdat die bvb voor haar bedoeld is, komt die mail bij haar niet meer binnen. Verplaats ik die mail, op mijn desktop, terug van de prullenmand naar inkomende berichten, dan kan zij de mail wel ophalen!?! Erg leuk als je zelf beheerder bent van de 2 computers maar in ons geval is dit nogal vervelend. Kan je deze functie uitzetten zodat de 2 mail-systemen onafhankelijk van elkaar werken?

Zo te horen hebben jullie het zelde mail account. Is twee verschillende mail account een oplossing ... ?? Dit heb je met Imap mail boxen ....

Succes

Tja, het idee is dat we allebei alle mails binnenkrijgen en wegsmijten dewelke we niet nodig hebben.

als je er gewoon een pop mailbox van maakt en dan in mail de functie aanvinkt dat hij na 2 weken verwijderd wordt en als je iet verwijderd dat hij het niet van de server afgooid (moet je even kijken bij je prefs van mail) en dit vervolgend bij allebij doet dan moet het goed gaan

PERFECT!!! Dankjewel! Dat irriteerde me al zooo lang. Ik wist niet dat je van een .mac-account een POP kon maken. :D :P :lol: :D :P :lol: :D :P :lol: :D :P :lol: :D :P :lol: :D :P :lol: :D :P :lol: