Hoe maak je dat iPod effect, van de iPod reclame?

Beste luitjes, Ik ben bezig om een nieuwe website te ontwerpen voor de hockey + html nieuwsbrieven. Nu willen wij voor onze vereniging nieuwe leden winnen. Mijn idee was het maken van foto's net zoals de ipodreclame maar dan met een witte hockeystick. Hoe kan je dit eenvoudig doen? Ik heb photoshop (ene laatste versie) en Ilustrator (ook ene laatste versie tot mijn beschikking! Ben heel erg benieuwd!

Groetjes Jesse

Misschien als je de hockeystick in een andere layer zet en je dan gewoon de overige afbeelding zwart maakt (weet zo gauw niet hoe dat heet, je doet het in ieder geval door een knopje te ver naar links, rechts, boven of onder te zitten als je op wilt slaan :wink: en hetzelfde alleen dan met een witte kleur te doen bij de hockeystick...

Net gezien in een ander draadje: de nieuwe avatar van Erik Koldenhof. Volgens mij precies wat je zoekt! :-)

Ik heb een foto van mezelf gemaakt, deze helemaal overtrekken met de pentool in Photoshop. Dit is even wat werk, maar zo haal je het beste resultaat. Mooi felle kleur als achtergrond, je penselectie vullen met zwart, ipod wit maken en je bent klaar!

[quote:11108b6fe5="Fokker3"]Net gezien in een ander draadje: de nieuwe avatar van Erik Koldenhof. Volgens mij precies wat je zoekt! :-)[/quote:11108b6fe5]

Zie hier links dus…

Zat me een beetje te vervelen, en ben idd geinspireerd door dit draadje…
Niet echt origineel maar wel weer een nwe avatar.

Hoe gedaan:

• foto vrijstaand gemaakt op aparte laag
  • Posterize, Desaturate, beetje level correctie
  • ondergrond laag gevuld met ‘groen’

Dit was het origineel:
[img:11108b6fe5]http://www.koldenhof.nl/images/personeel/ek.jpg[/img:11108b6fe5]

en klaar…

Nog een kleine toevoeging op Erik's methode:

Als je een posterize adjustment layer gebruikt, kan je de laag daar direkt onder (handig is om daarvoor een kopie van het origineel te gebruiken) een beetje blurren (Filter > Blur > Gaussian Blur). Daarna eventueel weer terug naar de posterize adj layer. Deze methode haalt de scherpe kantjes af van het beeld. Ik heb dit in het verleden zelf weleens zo gedaan en ik vond het handig zo.

De desaturate kan je trouwens ook met een adjustment layer doen; of via Hue/Saturation of via de Channel Mixer. De laatste vind ik zelf iets beter omdat je daarmee de invloed van elk kanaal kan regelen. In dit geval zal je bepaalde vlakken eruit willen laten springen en als dit een rood, groen of blauw element betreft kan je dat op deze manier mooi regelen. Suc6 d’rmee en laat je hier ook ff het resultaat zien?

Er is al eerder een draadje geweest over dit effect. Daar kwam ook een link in voor naar iemand die dit kunstje in hoge mate beheerst. Te vinden op http://www.designchapel.com/ Rechts vind je de wallpapers. Hij maakt gebruik van Photoshop en flash en vooral ook veel 'trial en veel error'. Maar het resultaat mag er wezen!

Nog een kleine toevoeging op Tiny's toevoeging:

Kijk zo leer ik ook nog 's iets, ik gebruik die adjusment layers veel te weining!

Erik

Een toevoeging op een toevoeging op een toevoeging? Kan dat? :P

Na alles wat ik van jou heb gehoord over kleuren, ben ik blij dat er ook kennis jouw kant op gaat. En ja, adjustment layers rule!

de hele avond bezig geweest, wat een pokkewerk. vergeet je een laag te lokken en hoppa kan je overnieuw beginnen. eerst een foto met ipod genomen, toen extract maken zodat ik alleen met de ipod nog zicht baar was. een layer met een kleur aanmaken een layer met mijzelf helemaal zwart een layer met mijn ipod en die overtrekken in wit en dan de ipodlayer weghalen en nog een layer met het venster. en dit is het resultaat. [img:f27c0e33df]http://www.hansenonline.nl/macosx/images/ipod.png[/img:f27c0e33df]

daan.

Ziet er mooi uit Daan. Complimenten! Ik zou alleen het snoertje iets dunner maken. Verder is het prima gelukt 8)

Je zal vandaag wel niet lang hebben hoeven nadenken over de kleur, of wel? :wink:

mischien had ik beter 8pixels ipv 12 moeten nemen.

daan.

Ziet er al een stuk meer 'iPod' uit dan de mijne! Heel mooi!

Wordt dit een nieuwe rage onder de macosx.nl avatars?

Verkleind (als avatar) ziet hij er anders prima uit hoor :wink: