Hoe macOS 12.2 ervoor zorgt dat je batterij als een gek leegloopt

macOS Monterey 12.2, de update die vorige week verscheen, zorgt helaas voor aardig wat problemen bij MacBooks. Dit moet je weten.

Dit topic dient als reactie-hub voor bovenstaand artikel. Via dit topic kun je op het artikel reageren. Je reactie wordt ook automatisch onder het artikel op de website getoond.

Het makkelijkste is dan, om Bluetooth in je menubalk te plaatsen. Dan kan je deze snel uitschakelen voordat je het deksel dichtklapt (en natuurlijk ook weer razendsnel aanzetten als je verder gaat werken op je laptop). Dan hoef je dat niet via de Systeemvoorkeuren te doen.

Batterijen terzijde heb ik dit ook gemerkt met mijn Mac Mini. Hij wekt zichzelf uit slaapstand en het is natuurlijk geen optie om bluetooth af te zetten (muis, toetsenbord,…) In combinatie met ontgrendeling via Apple watch zeer vervelend!

Idd lastig, want zonder draadloze muis en/of toetsenbord kun je je Mac erg moeilijk wekken.

Misschien heb ik hier ook last van.
Ik heb echter een bekabeld toetsenbord en een bekabelde muis.
Mijn oude trackpad werkt wél op Bluetooth. Ik ga die uitzetten als ik mijn computer zo weer eens in sluimer zet.

Ja, voor mij maakt dit het verschil!

Alle Mac’s zitten met dat probleem. Ook de iMac’s.

Mijn voorlopige oplossing ?

Bluetooth Toetsenbord terug bedraden.
Bluetooth Muis fysisch uitzetten [ onderaan ] vooraleer te gaan slapen.

Werk perfect.
Nu ja, perfect …

Zal vast met de volgende update verholpen worden. Want dit kan natuurlijk niet zo.

1 like

Nee, niet bepaald. Hopelijk wachten ze niet op 12.3
Voorlopig laat ik mijn trackpad wel even uit.