Sinds Outlook na de laatste update niet meer terug te zetten is naar het oude formaat, kan ik mijn mail niet meer verplaatsen naar mijn zelf gedefinieerde mappen, zie afbeelding. Ik wil namelijk een groot deel van mijn mail bewaren, Ik heb diverse categorieen gemaakt waaronder bijvoorbeeld facturen. Ik heb het in het verleden al eens meegemaakt dat ik een bewijs van annulering van een abonnement had, en die was ik ineens kwijt, was door het systeem in ongewenst gezet. Zo kan ook de mailbox op de server beschadigt raken en bij het maken van een nieuwe ben je alles kwijt. Kennelijk houd Microsoft er een andere mening op na en gooit na een poos de mail in de prullenmand.
Wat is hier sinds de laatste wijziging verkeerd gegaan met deze mappen? (zie linksonder onder op mijn computer, daaronder staan 32 zelf gedefinieerde mappen en voorheen kon ik daar gewoon mail naar verplaatsen.
Lees eerst dit even heel goed:
About On My Computer folders in Outlook for Mac - Microsoft Support.
En dan even het draadje “bij de buren” hoe je weer terug kan naar de oude interface in Outlook:
Ja, ik heb hem nu ook middels die schuif weer terug gezet naar de oude versie. Helaas nadat ik dat heb gedaan bleek een map beschadigd te zijn, en moest ik deze terughalen van een backup. Daarom ben ik er niet blij mee, en daarbij ben ik ook bang dat Microschoft straks je helemaal geen keuze meer geeft.
Zal niet de eerste keer zijn. Denk dan ook maar niet dat je dan gewoon kan zeggen ik doe geen software update meer op Outlook want op een gegeven moment zeggen ze gewoon deze versie is te oud voor uw OS.
Ik heb het nu ook al met mijn email bob@walberg.nl dat ik in veel gevallen als ik naar bedrijven een email stuur dat ik nooit antwoord krijg, gaat het gewoon naar de map ongewenst. Kennelijk mag je al geen eigen domein hebben.
Je mag wel een eigen domein hebben, maar daar komt wel wat meer bij kijken om bijvoorbeeld niet op een zwarte lijst te komen, als een aantal ontvangers jouw emails als spam hebben beoordeeld… etc.
Gebruik dus nooit zo’n emailadres voor het verzenden van bijvoorbeeld nieuwsbrieven.
[en gebruik een email app niet als database + zet belangrijke mails bijvoorbeeld in DevonThink…]
Gelukkig hoef ik voor mijn werk geen reclame te maken dus spammen zal ik niet doen.
Ook even naar Devonthink gekeken, demo opgehaald en… klapt er meteen uit
Dat is eigenlijk niets voor DevonThink…
En even naar mijn draadje “bij de buren” kijken:
Nee bij mij trapt hij er niet in, de mappen staan er wel maar ik kan er niets in schuiven. Ook even een nieuwe map op mijn computer bijgemaakt maar dat maakt niets uit.
Dus als je een email met de rechter muisknop benadert, dan kan je deze niet naar een lokale map verplaatsen ?
Nee! Ik heb het zowel met de muis verplaatsen geprobeerd, en daarna natuurlijk ook via het submenu (muis rechts verplaatsen map kiezen, de map kan je netjes kiezen maar er komt niets in. Geen foutmelding).
Overigens krijg ik nu ook geen import optie meer, dat was de allereerste keer wel. En nu kan ik met rechts klikken verplaatsen ook niet meer de op mijn computer mappen meer zien.
Je schijnt niet de enige te zijn:
Blokcitaat It’s not currently supported in the new Outlook - but works in the legacy Outlook. If you have a licensed version (not the free version in the mac store) you can switch to legacy from the Outlook app menu - click New Outlook to uncheck it and switch.
The new Outlook is a work in progress and it will eventually be supported (they only recently added On My Computer support to the new Outlook.) It’s not currently supported in the new Outlook - but works in the legacy Outlook. If you have a licensed version (not the free version in the mac store) you can switch to legacy from the Outlook app menu - click New Outlook to uncheck it and switch.
The new Outlook is a work in progress and it will eventually be supported (they only recently added On My Computer support to the new Outlook.)
Ah, nu komen we ergens, was dus nog niet helemaal klaar. Ik heb zelf de versie die bij 365 als installatiebestand meekomt. Dus nog even wachten. Ik ben dus niet gek.
En ook voor samenwerken met Devonthink (mail van Outlook naar DT) moet je nog even bij de oude versie blijven.