Onder [i:7b28ba434a]Foto’s[/i:7b28ba434a] zie ik het fotoalbum [i:7b28ba434a]Filmrol[/i:7b28ba434a] staan. Hoe maak ik zelf op de iPhone mappen aan zodat ik meerdere mappen heb naast de map [i:7b28ba434a]Filmrol[/i:7b28ba434a]?
Ik neem toch aan dat het kan anders had er wel [i:7b28ba434a]Fotoalbum[/i:7b28ba434a] gestaan ipv [i:7b28ba434a]Fotoalbums[/i:7b28ba434a].
Dat doe je in iTunes gekoppeld aan iPhoto. Maak in iPhoto een Album X aan. Koppel je iPhone aan je Mac. Open iTunes en klik op het icoontje van je iPhone. Kies nu het tabblad photo's en Voila daar kun je Album X uit iPhoto syncen met je iPhone.
Succes! :)
Dat was me bekend maar evengoed bedankt.
Ik vraag me af of ik mijn foto's die ik met de iPhone maak ook kan indelen in nieuwe albums op de iPhone zelf.
Aha, nee, dat denk ik niet. Je argument dat er Fotoalbum gestaan zou hebben ipv Fotoalbums slaat waarschijnlijk op het feit dat je dus wel albums kan toevoegen (via iPhoto > iTunes).
Wat ik mij kan voorstellen is dat je in iPhoto je iPhone-foto’s sleept naar je Album X en deze dan toch via iTunes synced. Alleen met je iPhone de Filmrol ordenen is voor zover ik weet niet mogelijk.
En, al succes gehad? Ik heb de iPhone zo’n twee weken en het aantal apps is ongelofelijk. Toch vond ik PhoneView vrij snel en daarmee heb ik ook geëxperimenteerd. Een soort Finder of Windows Explorer is het. Ik heb precies gemaakt wat jij vraagt nl. extra directories/mappen, waarin ik een aantal foto’s plaatste m.b.v. de synchronisatie.
Aan het gebruik zitten wel een paar haken en ogen. Als ik een willekeurige foto opende en dan gewoon verder wilde gaan met de volgende foto dan sloeg hij die over en toonde alleen de volgende video. In Filmrol gebeurt dat niet. Ik heb hier op het forum een geheel open vraag gesteld om te kijken wat er uit zou komen. Voorlopig nog even niets. 't Is wel jammer, had gehoopt op meer persoonlijke ervaringen, maar misschien komt er nog iemand langs.
Bij het uitzoeken merkte ik ook dat bij synchronisatie terug naar de iMac in een nieuwe directory je foto’s opgeslagen worden in wéér een directory me de naam iPod Photo Cache en dààrin zit weer een uitvoerbaar UNIX-bestand. Je kunt dus niet bij je foto’s als zodanig. Nog een hoop te leren, maar dat is interessant en leuk.
Ik denk dat er nog veel meer apps zijn die werken als een soort Finder, maar die moet ik allemaal nog zoeken en uitproberen. (Nou, ja, allemaal…) Het is een hele klus trouwens om een app. te vinden die bij je eigen manier van werken past of de functionaliteit biedt die je zoekt. Maar goed het is reuze lollig; kost soms wel geld, want een miskoop zit er wel eens in.
@Mooi-Rood
(Grinnik) Bij toeval heb je gelijk, maar als ik zeg “dat het kan” zou ik dat net zo goed van horen zeggen kunnen hebben.
[quote:204454e4d4="iPhonerNL"]Ik heb precies gemaakt wat jij vraagt nl. extra directories/mappen, waarin ik een aantal foto's plaatste m.b.v. de synchronisatie.[/quote:204454e4d4]
en dat is precies wat Breuf NIET vraagt.
Het is de TS er om te doen mappen op de iPhone aan te maken zonder tussenkomst van de Mac of synchronisatie. Dus bijvoorbeeld onderweg in de trein je foto’s rangschikken door in de iPhone OS nieuwe mappen aan te maken. Zonder iPhoto, PhoneView of andere 3e partijen. Even wachten op de Apple Tablet, die kan dat vast wèl!
Breuf zegt:
"Hoe maak ik zelf op de iPhone mappen aan zodat ik meerdere mappen heb naast de map Filmrol? "
"Ik vraag me af of ik mijn foto's die ik met de iPhone maak ook kan indelen in nieuwe albums op de iPhone zelf."
Beste Mooi-Rood,
Als ik de teksten van Breuf lees kom ik niet tot de conclusie dat hij mappen in Photo’s wil aanmaken zonder tussenkomst van “derden” (Mac’s of programma’s). Maar het zou inderdaad prettig zijn als men [i:1a2181acf3]en route[/i:1a2181acf3] zelf even wat kon aanmaken. Nou, ja, ik hoop i.i.g. dat mijn kleine bijdrage Breuf & Anderen op het /een spoor kan zetten
Jaaa… de iPad, ik las dat daar ook het iPhone OS op zou zitten dus dan zitten we nog met dezelfde voorgebakken peren, euh… directories. Maar goed ik vind het al lang mooi dat PhoneView mij de kans biedt zelf indelingen te maken. Zal helaas nog wel enig tijd de nodige speculaties opleveren, die iPad. Maar we kunnen hopen nietwaar!
De mappen zijn alleen maar te maken via synchronisatie met iTunes.
Je selecteert een map op je pc met hierin diverse mappen met foto's die je wilt laten zien...
Het is niet mogelijk om op de iPhone mappen aan te maken.