Hoe moet ik alles instellen voor netwerk met een PC

Ik heb Powermac G5 en een PC over een router op internet Hoe moet ik deze machienes instellen dat ik ook de mogelijkheid heb mekaar HS te kijken

Powermac: 10.3.4
PC : windows 98

ik heb hier thuis dezelfde situatie en heb het volgende gedaan: op mijn Mac heb ik bij de SysPrefs onder Sharing 'windows sharing' aangezet. Zo kan je peesee je mac al zien, maar als je het ook andersom wilt hebben moet je onder je windows machine met je rechtermuisknop klikken op je hardeschijf/schijven en dan kiezen voor 'sharing' aldaar heb je meerdere instellingen die voor zich spreken...

wil je vanuit je mac naar je peesee, dan kies je gewoon voor network en daar kom je peesee vanzelf tussen te staan, vanuit windows is het een flink aantal muisklikken verder, maar ook daar kies je ergens voor network en dan kom je vanzelf bij je mac uit!

Succes er mee!

kijk ook hier eens : http://www.macfixitforums.com/php/showflat.php?Cat=&Board=Forum38&Number=483947&Forum=&Words=Toon.B&Match=Entire%20Phrase&Searchpage=0&Limit=25&Old=allposts&Main=483947&Search=true#Post483947

stap-voor-stap…
(tja… de titel is enigzins misleidend…)

Succes !!
Toon.B

niet iedereen heeft een breedbeeld monitor, zou je in het vervolg de linken die erg lang zijn d.m.v. url= willen toevoegen. bij voorbaat dank.

@cane volgens mij heb ik je een tijd geleden dit al uitgelegd dus als je de pbtjes terug leest moet het lukken, toch? verder staan er heel veel andere draadjes hierover op het forum, dus gebruik de zoekfunctie en je zult vinden.

succes daan.