Hoe moet ik iDVD opnieuw installeren?(Opgelost)

iDVD loopt steeds vast als ik op media klik. Omdat ik (nog) geen antwoord op mijn vraag elders op dit forum gekregen heb, denk ik dat men geen oplossing weet. Nu heb ik de twee grijze installatie DVD's van de Mac pro voor me liggen, maar weet er geen raad mee. Waar kan ik dat op die DVD vinden? Ik durf nog geen handelingen te verrichten omdat ik er een beetje huiverig voor ben.

Steek je dvd's in je Mac en klik op 'Archiveer en Installeer'. Dan ben je zéker dat het erop staat. Wel wat drastisch... Probeer eens eens een update te zoeken? Ik dacht trouwens dat iLife op de 1e DVD stond. Dus misschien kan je daar een deeltje van installeren? Mvg,

Op 1 van die dvd's staat een aparte folder. Ik weet de naam hier niet van, maar iets als Extra programma's o.i.d. is het wel. Daar staat volgens mij ook iDVD in.

Als ik de eerste CD er in stop, krijg ik dat grote kruis met herstart. Dan kan ik kiezen uit diverse talen (ik kan net zo goed voor Chinees kiezen want het is toch allemaal adacadabra voor me, ik vind het doodeng) Dan kan ik voor volume kiezen en beginnen de problemen al doordat er gele driehoekjes staan.

Klik nu eens niet op herstart, dan zal je zien dat ernaast allerhande mappen staan. Daar staat ergens iLife in. Als je tegen zaterdag het nog niet hebt, dan zoek ik eens bij mezelf (want ik beschik nu niet over die dvd's) Mvg,

Kies gewoon Nederlands. En wat betekenen die driehoekjes dan in dit geval?

Die driehoekjes zorgden er in ieder geval voor dat ik niet verder kon gaan dan alleen terug. Ik zal toch eens proberen of iLife nergens op staat, maar ik zag het niet. Zal dus nog eens gaan kijken.

Misschien de iLife Dvd?

Die heb ik niet. Ik heb twee CD/DVD's bij de Mac Pro gekregen en die heten Mac OS X Install disk 1 en 2

Op 1 ervan staat dus iDVD. Is niet te missen.

Dat wist ik dus, zie eerste post. Mijn vraag is waar? Vanavond ga ik proberen een DVD menuutje te maken m.b.v. de Macbook!!!!!!!!! Anders zie ik ook geen oplossing.

Ja, ik heb toch aangegeven dat het in een apart mapje staat? Even zoeken dan hoor op die dvd.......

Doe de Leopard DVD in je Mac. Klik niet op "Install Mac OS X" maar op "Optional Installs". Kies vervolgens iDVD.

Zie ook: Using Restore discs with computers that ship with Mac OS X 10.3.7 or later .

Kijk, hier kan ik wat mee en ik ga het proberen.

Ik heb daarvoor gekozen en op een gegeven moment kon ik alleen kiezen uit een rijtje en daar stond programma's tussen. Ik heb daarvoor gekozen en hij installeerde o.a. Safari, adresboek, Oxford encyclopedie, maar niet iDVD. Dus hier stond hij niet bij. Als ik de DVD er in doe, zie ik: [b:4a3c25811e]Optional install.mpkg [/b:4a3c25811e](die heb ik dus gekozen) en i[b:4a3c25811e]nstall mac os x en bundled software[/b:4a3c25811e] en [b:4a3c25811e]install bundled Software[/b:4a3c25811e] en [b:4a3c25811e]instructie[/b:4a3c25811e]

Kan je de laatste update niet downloaden van de Apple site ([url]http://www.apple.com/downloads/macosx/apple/application_updates/idvd702.html[/url]) en die installeren? Bij mij werkte dat toen ik een gelijkaardig probleem had met iWeb

Je gebruikt de grijze DVDs (waar iLife ook opstaat)? En staat iDVD dan ook niet bij de "Install Bundled Software"?

Een andere mogelijkheid om een afzonderlijk programma te installeren van de OS X schijven is met Pacifist.

Die upgrade had ik al, maar ik ga hem er nog een keer overheen zetten. Ik zag gisteren dat er ook al een volgende upgrade is, maar volgens mij is die voor mensen die Tiger hebben

Ik heb het programma Pacifist gedownload (hartelijk dank) en iDVD erover heen geinstalleerd, maar het strandballetje gaat nog steeds draaien als ik media aanklik. Ik zal toch Mac OSX opnieuw moeten installeren, maar dat durf ik niet goed.

Heb je al een keer gekeken of het helpt als je de iDVD preferences (tijdelijk) verwijdert? ~/Library/Preferences/com.apple.iDVD.plist

(Met tijdelijk bedoel ik: verplaatsen naar je Desktop, zodat je het bestand eventueel weer op z’n plek terug kunt zetten.)