Hoe moet je de airport basestation resetten op een mac mini

Hoe kan ik de airport basestation, die ingebouw zit in m'n macmini, resetten ?

Met vriendelijke groeten,

Lucas

Dat past toch nooit? :D

Als je de airport kaart in je mac mini bedoelt. Die kan je niet resetten en dat is ook nergens voor nodig.
Als je een airport basestation bedoelt, die kan je resetten dmv een knopje dat er op zit.

Maar wat is nu eigenlijk je probleem?

Das knap, een airport [url=http://www.apple.com/airportextreme/]basestation[/url] in je mini inbouwen ;)

[quote:39ce3ef9d4="Zeekomkommer"]Dat past toch nooit? :D

Als je de airport kaart in je mac mini bedoelt. Die kan je niet resetten en dat is ook nergens voor nodig.
Als je een airport basestation bedoelt, die kan je resetten dmv een knopje dat er op zit.

Maar wat is nu eigenlijk je probleem?[/quote:39ce3ef9d4]

Wel, het probleem is wat vreemd. Ik had m’n airport geconfigureerd en die werkte prima. Maar nu aanvaard het m’n paswoord niet meer om het basestation te configureren. (basestation is het woord die gebruikt wordt in het airport-hulpprogramma; dus er zit wel een basestation in een mac mini ;-))

Ik ben nochtans 100% zeker over het paswoord, maar toch aanvaardt hij het niet.

Lucas

Er zit een resetknopje op het base station. Deze enige tijd inhouden en hij wordt gereset. Dan kun je de boel opnieuw instellen.

In dat geval het resetknopje op het basestation een aantal seconden ingedrukt houden. Daarna start hij opnieuw op en kan je overnieuw beginnen.

[quote:cbe27f0958="Zeekomkommer"]In dat geval het resetknopje op het basestation een aantal seconden ingedrukt houden. Daarna start hij opnieuw op en kan je overnieuw beginnen.[/quote:cbe27f0958]

Ok,maar waar zit het airport-resetknopje ergens op de mac mini ?

Groeten,

Lucas

Niet.

Heb je nou wel of niet een fysiek basestation?
Het airport-hulprogramma is alleen daar voor bedoeld dus ik neem aan van wel…

Niet, je moet hem resetten op het base station.

<edit> Goh, Zeekomkommer en ik kunnen er wat van <edit>

Ja we moeten een koortje beginnen :wink:

[quote:9cdf1eb579="Zeekomkommer"]Niet.

Heb je nou wel of niet een fysiek basestation?
Het airport-hulprogramma is alleen daar voor bedoeld dus ik neem aan van wel…[/quote:9cdf1eb579]

Nee, ik heb maar enkel een mac mini met ingebouwde airport. Ik gebruikt het woord “basestation” omdat het zo vermeld staat in het airport hulpprogramma. Dus, ik heb geen geen extra fysiek basestation.

Ik had gewoon de airport geconfigureerd om m’n Windows laptop een draadloze internetverbinding te laten maken via m’n macmini.

Dus moet er toch ergens een manier zijn om het paswoord of de airport te resetten zodat ik in de configuratie van de airport terug kan komen ?

Groeten,

Lucas

Je deelt dus de internetvebinding van je mac mini via airport met je laptop. Dan moet je niet in het airport hulpprogramma zijn maar in je systeem voorkeuren onder delen en dan internet en daar eventueel nog airport opties om een wachtwoord in te stellen.

[quote:4f49ad3179="LucasX"]Ik had gewoon de airport geconfigureerd om m'n Windows laptop een draadloze internetverbinding te laten maken via m'n macmini.[/quote:4f49ad3179] Wil je dit volgende keer in je openingspost zetten? Maakt het voor ons een stuk duidelijker...

[quote:8dc919a010="Zeekomkommer"]Je deelt dus de internetvebinding van je mac mini via airport met je laptop. Dan moet je niet in het airport hulpprogramma zijn maar in je systeem voorkeuren onder delen en dan internet en daar eventueel nog airport opties om een wachtwoord in te stellen.[/quote:8dc919a010]

Hoe komt het dan dat ik de eerste maal, deze internetverbinding heb ingesteld via het airport-hulprogramma, waar ik verschillende zaken moet instellen, zoals een paswoord voor het basisstation, het soort encryptie, het paswoord voor de encryptie, … Ik wist dus absoluut niet dat dit mogelijk was via systeemvoorkeuren en delen/internet.

:oops: Ofwel vang ik dus het signaal op van een basisstation van iemand anders, en dacht ik dat de basestation de airport was in m’n macmini. Maar hoe kan het dan dat ik de eerste maal de configuratie volledig kon instellen ?

Zucht … ik weet het niet meer …

Ja misschien heb je inderdaad het basisstation van de buren in zitten stellen. :?

En dan hebben de buren het waarschijnlijk ook weer opnieuw ingesteld en vandaar dat je pasword het niet meer doet. :D

En gelijk hebben ze!

Dit moet een van de meest chaotische draadjes zijn die ik hier ooit gezien heb. Misschien kan je airportkaart in je mac mini voor base station spelen. En dan heb je geen reset knopje. Maar je kan wel de voorkeuren wegmikken. Waar die worden opgeslagen weet ik niet. Ergens in /Library/Application support?

En anders moet je er met een beheerders wachtwoord toch in kunnen komen. Ik heb alleen nooit gehoord dat een mac mini dat kan. Dus de kans is groot dat je een ander z’n basisstation hebt ingesteld en gebruikt. :slight_smile:

Update: ik kan op de Apple site niets vinden over het gebruik van de airport kaart in de mini als base station…

Oops, en zo ben ik eventjes een cracker geweest :(

He he, als mac-newbie ging ik dus eventjes eens proberen hoe die airport werkte! Nu was ik er echt van overtuigd dat die die basestation die ik zag in het airport-hulprogramma afkomstig was van m’n macmini!!! Niet dus, maar het is toch wel onbegrijpelijk dat iemand zo’n basestation niet beveiligd, en dat ik zo nietsvermoedend hun basestation wegkaap.

Het postieve aan m’n miskleun, is wel dat ik nu weet dat er iemand in de buurt een mac bezit :smiley:

Lucas