Hoe muis jij?

Naar aanleiding van de intro van de Mighty mouse kwam deze vraag bij me op.

Hoe hou jij je muis vast? Vol met je hele klauw over de muis, palm van je hand strak op z’n ruggetje?
Of hou je 'm lichtjes tussen de vingertoppen?

Die laatste techniek schijnt de beste te zijn met Apple muizen, en schijnt zelfs het gebruik van de puck muis dragelijk te maken. Als je de muis in je hele hand houdt, heb je je vingers vrij voor alle 28 knoppen van je logipech geval, maar alle beweging komt neer op je pols (au?). Als je de muis tussen de vingertoppen houdt, doen je vingers mee in de beweging, zo je pols sparend. Maar dit maakt het bedienen van veel knoppen lastiger. Als je een vinger optilt of verplaatst gaat dat ten koste van je controle.

Steve J. te C. schijnt de vingertoppentechniek te gebruiken. Misschien verklaart dat wat?

En wat voor muis gebruik jij eigenlijk? Een grote anatomische, of een kleine lichte (Apple pro bijvoorbeeld)?

Met een Pro muis... Als Steven ook de vingertoppentechniek gebruikt zal Mighty Mouse ook wel goed op deze manier te gebruiken zijn.

P.S.: Met de Puck heb ik ook nooit problemen gehad!

Ik moet toch eerlijk bekennen dat ik vaak m'n palm op m'n apple pro muisje laat rusten, vandaar optie 1. Deze heeft maar 1 knop, waardoor ik meestal toch met een beweging vanuit heel m'n hand klik, en bij mij komen de bewegingen meestal uit heel m'n arm, niet m'n pols.

ik leg altijd men hele hand op de muis, maar ik vraag me af of dit met de mighty mouse ook nog mogelijk gaat zijn, er zitten namelijk sensoren in, i.p.v knoppen. weet iemand hier een antwoord op? (Zou ze me namelijk graag kopen maar dan moet ik wel zeker zijn dat ik ze kan blijven gebruiken zoals ik het gewoon ben. Zou zonde zijn van het geld als je tot de conclusie komt dat het niet zo gaat.)

linkerhand, muis rechts ingesteld. Hand zweeft er bijna boven. Geen apple muizen, vind ze 3 keer .... Gebruik een microsoft muis ( intelli geval). Bevalt goed. ligt goed in de hand, heeft voor mij een juist gewicht. Moet niet zo'n muis hebben die je tegen het buroblad moet drukken omdat hij anders zweeft ;) Beetje gewicht mag ie wel hebben. Draadloos is leuk, echter zijn bij mij de batterijen altijd op het verkeerde moment leeg, dus tegen de muur die dingen, of in de bankschroef. :mrgreen:

Vind kwa design de apple muizen veeel mooier dan die ik nu gebruik, alleen muis gemak vind ik zelf bij de intelli mouse van ms toch beter. :apple:

Als ik de mac show, dan gaat er natuurlijk wel het mooie witte muisje bij :innocent:

Hier kauwen ze de muizen helemaal fijn, maar op het moment is een kwast het helemaal. [img:f2e501758c]http://img.epinions.com/images/opti/92/18/pr-Toys-Mews_Ments_Shimmer_Krinkle_Mouse_Cat_Toy-resized200.jpg[/img:f2e501758c]

Verschillende standjes, dat is juist zo goed aan de Pro Muis.

Het enige wat me beter lijkt dan een AAPL 1-knops is het syteem van nieuwe fighter jets - Mac ziet waar ik kijk en ik kan met gedachten alléén al klikken.

Ik heb voor de 2e optie gekozen (heb zo'n microsoft muis, die heel bol is... en met veel te veel knoppen :P )

Losjes tussen de vingertoppen. Gebruik altijd logitech muizen met 2 knoppen en scrollwheel, meer zou je ook niet nodig moeten hebben. Dan gebruik je je toetsenbord maar. :)

Thuis (nog) de Apple 1-knops Promuis. Op het werk gebruik ik allen nog maar de Wacompen op een A4 Intuos tablet. Losjes tussen de vingers zoeft ie lekker over het bord 8)

Ik hou de Apple Pro muis tussen duim en ringvinger vast, klikken met wijsvinger. Middelvinger gebruik ik ergens anders voor ... net als mijn pink ...

Ik kan mijn palm niet op z'n ruggetje leggen, mijn handjes zijn iets te groot, en dan gaan mijn vingers voorbij de knoppen. Dus net als mijn broer hierboven, hou ik hem beet met duim en ringvinger.

idem..ook duim en ringvinger :) klikken met wijs- en middelvinger

Ik mis draadloos!

Het gaat erom hoe je hem vast houdt... niet wat voor muis je hebt. :roll:

[quote:dee4546e69="unSOUND"]Het gaat erom hoe je hem vast houdt... niet wat voor muis je hebt. :roll:[/quote:dee4546e69] Owja, dat was ik nog vergeten te zeggen over de muis. Precies zoals marloez het beschrijft:[quote:dee4546e69="marloez"]idem..ook duim en ringvinger :) klikken met wijs- en middelvinger[/quote:dee4546e69] Maar dan de pink er ook nog slapjes tegenaan.

[quote:5d479d19c3="marloez"]idem..ook duim en ringvinger :) klikken met wijs- en middelvinger[/quote:5d479d19c3]

idem hier.

De pink doet voor spek en bonen mee :slight_smile:

Ik hou heb ook tussen duim en ringvinger. Links klikken en scrolwiel doe ik met wijs vinger en middelvinger is voor de rechterkant. Ik krijg na een uur of 4/5 wel last van me pink.

Heb een logitch Cordless click die goed is gekeurt om in Singapore te gebruiken?
Wat ze daar nu mee bedoelen.

Vroeger muisde ik op deze met de vingertoppen, maar nu gebruik ik m'n trackpad. Op de Wallstreet gebruik ik nog de ouderwetse zwarte ADB-muis in combi met een Numberpad. Helaas is mijn hand ook veur die muis veul te groot en doen de vingertopjes het klikwerk..... :wink: Ik geloof niet dat er muizen zijn die ik met mijn handen op de andere manier kan gebruiken. Mischien wel leuk om eens een topic van gescande handafdrukken (1 : 1) te beginnen. Dan kun jij zwemkikker, gelijk een onderzoekje doen of de uitkomst van deze poll veel verband houdt met de grootte van de handen.

ik zie net dat er twee extra knoppen zitten op de muis die ik al een jaar of vier heb (logitech cordless click) maar die gebruik ik dus nooit