hoe nieuwe gebruiker aanmaken?

heb volgende probleem: bij aanmaken nieuwe gebruiker via systeemvoorkeuren zie ik niet de mogelijkheid om dat te doen

Ik krijg alleen mijn eigen account te zien en kan alleen wachtwoord, afbeelding en adresboekkaart veranderen.

Enig idee hoe ik een account/gebruiker kan toevoegen? :frowning:

Je moet kijken bij systeemvoorkeuren > systeem > accounts > nieuwe gebruiker, niet bij "mijn account".

dank voor je reactie

wat je noemt komt dus niet voor in mijn systeemvoorkeuren!
alleen maar ‘mijn account’

Dan denk ik dat je niet ben ingelogd als beheerder of zo. Bij mij staat er dit scherm:

[img:713b1cbce8]http://users.pandora.be/theday/Snatcher1.jpg[/img:713b1cbce8]

juist ja, bij 'systeem' staat bij jou wel 'accounts' bij mij niet.

enig idee hoe dit te regelen? Wellicht iets via de terminal maar dan heb ik wat hulp nodig1

waarschijnlijk heeft een beheerder jou die bevoegdheid niet gegeven of ben je zelf beheerder? dan zou het toch wel merkwaardig zijn! heb je trouwens al die ander voorkeuren wel (behalve overige)?

ben inderdaad ook beheerder en enige gebruiker. alle andere voorkeuren heb ik wel, bij overig nog; iaddressX, inlogonderdelen en tinklertool[/img]

[quote:445d7db7b4="Peter O"]En hoe doe jij een update dan? Dan wordt toch ook je wachtwoord gevraagd.[/quote:445d7db7b4]

klopt. is ook geen enkel probleem.

wat ik nog wel zie is dat bij prefling ‘accounts’ wel in het preflinglijstje voorkomt. als ik die aangeef dan gebeurt er echter niets.

[quote:b07598539e="mike"][quote:b07598539e="Peter O"]En hoe doe jij een update dan? Dan wordt toch ook je wachtwoord gevraagd.[/quote:b07598539e]

klopt. is ook geen enkel probleem.

wat ik nog wel zie is dat bij prefling ‘accounts’ wel in het preflinglijstje voorkomt. als ik die aangeef dan gebeurt er echter niets.[/quote:b07598539e]

Ik heb dus precies hetzelfde! Erg frusty… een repair permissions wilde ook niet helpen :frowning:

is er niet iets te doen via root user of zo???

er moeten hier toch mensen zitten die er een antwoord op weten…

zo is het onderwerp weer naar boven geboost… :mrgreen:

Heb dit probleem ook al gehad!

Na osx opnieuw te installeren was dit opgelost :slight_smile:

mjah,

die panther mag er toch wel aankomen.
jaguar is toch nog niet alles

ipv. OS X te herinstalleren kan je ook proberen of het helpt door ~/Bibliotheek/Caches/[b:0aa443f1b4]com.apple.preferencepanes.cache[/b:0aa443f1b4] in de Prullenmand zetten dan uit te loggen en opnieuw in te loggen.

of eens dubbelklikken op System/Library/PreferencePanes/Accounts.prefPane

Het kan best zijn dat je een tweede gebruiker bent op je eigen systeem. Probeer eens in te loggen met admin en je eigen wachtwoord.

Mocht je helemaal de weg kwijt zijn: start op van je OSX CD (DVD) en wacht op wat er komen gaat. Op het moment dat je kunt gaan installeren kun je ook uit het menu kiezen voor disktools en nog iets (ik weet de menunaam even niet en ik ga het nu niet uitproberen) Daarmee kun je je rootwachtwoord wijzigen zonder een hele nieuwe installatie te doen.

Het blijft gek.

Uiteindelijk kun je in de terminal ook een nieuwe user aanmaken, maar als je daar nog niet eerder mee bezig bent geweest is dat niet echt handig, vooral ook omdat het je probleem niet oplost.