Hoe open/lees ik een .sit bestand ????

Hoi,

Ik probeer een bestand (met serienummmers) dat eindigt op .sit te openen en dat gebeurd dan met de teksteditor en dan wordt er niets weergegeven. Waar moet ik dit bestand dan mee openen???

Wie o wie heeft suggesties??

gr.

Bob[/b]

Stuffit

[url=http://www.apple.com/downloads/macosx/system_disk_utilities/stuffitexpander.html]hier klikken aub[/url]

Een linkje is net zo handig: http://www.stuffit.com/mac/expander/

edit
Verdorie, op de meet geklopt door Pietje Puk :smiley:

even ter aanvulling :wink: : van Allume, te vinden op MacUpdate.com en Versiontracker.com. :mrgreen:

Zo, we struikelen haast over elkaar. :stuck_out_tongue:

OPGELET: file in dit topic :P

Ik zou je aanraden om alleen de expander (gratis) te downloaden en niet alle andere troep die dat ranzige bedrijf aanbiedt.

Ongelovelijk dat mensen nog steeds sit gebruiken terwijl dmg of wat dan ook prima werkt.

Ik heb t al uitgepakt met stuffit, dus dat is niet de oplossing

Eindigt het niet op .txt? Hoe groot is het bestand?

nee het is geen .txt het bestand is maar 4 kb

Heb je d'r al over nagedacht dat het fake kan zijn? Aangezien de inhoud niet helemaal door het daglicht gezien mag worden, kan de afzender natuurlijk ook wel eens wat minder betrouwbaar zijn..

zo'n voorgevoel heb ik inmiddels ook. kortom.... in de prullenbak ermee!!

Waarom nog sit gebruiken?

Zip is voor documenten, afbeeldingen enz…
DMG is voor programma’s (de Mac-versie dan).

Als iedereen zich daaraan hield zou het leven als Maccer al heel wat prettiger zijn :).

12 jaar en al zo wijs

:wink:

[quote:93a83ceaec="à la Mac"]Waarom nog sit gebruiken?

Als iedereen zich daaraan hield zou het leven als Maccer al heel wat prettiger zijn :).[/quote:93a83ceaec]

Wat een kul. SIT is al vanaf het begin van de Mac hét compressieformat. Niks maar dan ook helemaal niks mis mee. Tot voor kort was stuffit expander ook gewoon in het systeem ingebakken. En expander pakt ook heel netjes al die andere formats uit zoals zip en tar en hex.

12 jaar en een beetje historisch besef…

volgens mij komt ZIP bij Windows vandaan en wat mij betreft alles wat van windows afkomt......... weg ermeee!!!!

en dat ondanks je leeftijd... :wink: .zip is een onderdeel van het OS hedentendage...en ik denk met rede 8)

[quote:ba2d8752ff="Mezzanine"]en ik denk met rede 8)[/quote:ba2d8752ff] De belangrijkste reden zal zijn dat het waarschijnlijk het meest gebruikte formaat is, dat wil nog niet zeggen dat het ook het beste is. :roll:

Wat ik mooi vind aan Stuffit 10 is dat ze nu ook JPEG met 30 % kunnen verkleinen. :smiley: Prima spul, alleen jammer dat je Stuffit- en Stuffit X- bestanden alleen met Stuffit kunt openen. :expressionless:

[quote:78610305cb="Deskman"][quote:78610305cb="à la Mac"]Waarom nog sit gebruiken?

Als iedereen zich daaraan hield zou het leven als Maccer al heel wat prettiger zijn :).[/quote:78610305cb]

Wat een kul. SIT is al vanaf het begin van de Mac hét compressieformat. Niks maar dan ook helemaal niks mis mee. Tot voor kort was stuffit expander ook gewoon in het systeem ingebakken. En expander pakt ook heel netjes al die andere formats uit zoals zip en tar en hex.

12 jaar en een beetje historisch besef…[/quote:78610305cb]

dat is net zo goed kul. Omdat het 12 jaar bij de mac zit is het goed? Programma is gewoon niet goed (buggy, registratie is een drama, UI om te huilen, etc etc zie versiontracker) en de compressie kan ook beter (rar of 7ip).

Al die formaten en allemaal hun voor en nadelen.

Rar bestanden boven zip bestanden
Ace ?
sit ?
dmg ?

Komt erbij dat menig ‘ms windows’ gebruiker afkomt met de vraag:
heuh, wat is een sit bestand ? Of een Apple gebruiker, die moeilijkheden
heeft met de veelgebruikte formaten binnen ms windows.

Op die paar bits, dat het kleiner of groter is, zal het
op de huidige opslagmedia niet aankomen. Of de 30% kleinere
JPG’s in een broadband internetomgeving, terwijl een apacheserver
bv gecompresseerde html pagina’s transparant kan versturen
naar een Mozilla of een Firefox. (module mod_gzip)

Geef mij maar de opensource tarballs tar.gz, enz
Tarballs zijn wél een standaard, sinds decenia,
wat je niet echt kunt zeggen van alle andere compressie-flavours.
Sommigen zijn nog geen paar decenia oud. En telkens iemand
een betere encryptiemethode vindt, moet die hoognodig dit
verwoorden in een andere extensie ?!

Akkoord sit is al oud, maar nog niet zo oud als tarbals. En wil je
sit bestanden expanderen op een ms machine, moet je effen
zoeken naar een paar tools, want naar mijn weten doet winzip,
noch winrar het niet.

Zou iedereen werken aan één standaard voor één type bestand,
dan zouden we al die problemen niet hebben, en prima afgestelde
opslagformaten hebben. En dat geldt eveneens voor video en audiobestanden.

Maar de trend is er, XML, opendrivers enz.

:apple: Nu @topic

Als Uw bestand niet leesbaar is door de expander, dan is het ofwel beschadigd ofwel is het geen
sit bestand, maar bv een ander formaat. Probeer eens een tool om te achterhalen welk type bestand het echt is of kijk eens met een hexeditor. En als het een mpeg bestand is… 8)