Hoe poort openzetten bij Speedtouch 500 series?

Eén van de mooie dingen van ADSL is de mogelijkheid om met een goede snelheid op afstand op de machine te kunnen werken. Gecombineerd met VNC kan ik perfect uitleg-op-afstand geven. (De gebruiker aan de andere kant kan meekijken terwijl ik door de telefoon uitleg geef).

Ik kan alleen maar niet ontdekken wáár ik in de Speedtouch de juiste poort kan openzetten. Ik kom gemakkelijk in de modem, maar de interface is niet echt duidelijk.

Wie kan me vertellen waar ik de juiste poort vind (en welke dat dan is)?

[b:fd90642d70](Woz senior is je dankbaar!)[/b:fd90642d70]

Heb er ook al drie avonden aan gespendeerd om het werkend te krijgen. Maat telkens zonder resultaat.

Ik ben dus benieuwd naar de oplossing…

zijn vele met dit probleem.. maar een oplossing? how maar :S

Shit, had ik dit geweten dan had ik WOZ Senior een ANDER modem laten kopen ipv deze. En ik maar denken dat XS4ALL alleen goed spul had!

(Hoewel, kopen, hij zat bij het abonnement. Maar toch!)
Zelf heb ik een Draytek modem-router…

wij zijn echt al heel lang bezig met een ftp server.. verbinding kunnen we nu krijgen.. alleen gaat hij niet harder dan 10 kb .. terwijl het echt minstens 50kb moet zijn!!

Welke speedtouch heb je precies? Bij de nieuwere typen heb je in je webinterface van je modem gewoon een NAT-menutje. Daar kun je de poorten mee openzetten. Ik heb een ouder type met de bekende hack uitgevoerd. Poorten openzetten gaan dan met de terminal. Eerst inloggen op het modem. Dan intypen:

nat

daarna poorten openzetten met (bv om tcp poort 80 open te zetten naar het lokale adres 10.0.0.150:

create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:80 outside_addr=0.0.0.0:80

typ als je klaar bent

save

dat is het. je kunt nog controleren of het gelukt is door

list

in te typen. Krijg je een overzichtje met de poorten die openstaan.
Hopelijk is dit wat je bedoelt.

grtz, Michiel

thnx :) weet je toevallig ook hoe het zit met die upload snelheid (voor FTP server)? welke poorten moeten er allemaal open staan?

Upload van je ftp hoort gewoon de maximale (gemiddelde) upload die je provider heeft ingesteld. Ik heb basic ADSL bij XS4all en haal dus ongeveer 35k/s.

Volgens mij is ftp poort 20 en 21 (uit mijn hoofd, kun je vast wel ergens checken). Ik neem dan aan dat die allebei open moeten staan.

[quote:6258486f02="WOZ"]Shit, had ik dit geweten dan had ik WOZ Senior een ANDER modem laten kopen ipv deze. En ik maar denken dat XS4ALL alleen goed spul had! [/quote:6258486f02]

Er is niks mis met de speedtouch, het is goed spul, en nog wel van thomson!

Keb ook zeker geen klachten over die Speedtouch. Prima ding. Beetje saai dat je voor het poorten mappen naar de terminal moet, maar het werkt.

maar outside is nu 0.0.0.0:21

is dat goed?? of ligt het hier aan dat ik zo langzaam upload?

poort 21 is standaard voor ftp, en heeft niks met je snelheid te maken:)

hmzz ok.. en die 0.0.0.0. kloppen ook? moet dat geen 62.10.61.126 zijn ofzo?

Nee, die 0.0.0.0 klopt. Staat 20 ook open?

na wat gekloot doet hij het wonderbaarlijk (op hoge snelheid)! :D thnx allemaal!

Te gek. Toch wel benieuwd waar het aan lag....

ja echt geen iedee hehe waarschijnlijk toch dat die poort gewoon niet goed stond ofzo

maar toch moet die upload sneller kunnen… upload kan 100kb en is nu rond de 25…zou hij toch echt minimaal 50 moeten kunnen…toch?

wat voor vet abo'tje heb jij dan? vast geen basic adsl.... upload is meestal een stuk minder dan download. moet jij wel een super download snelheid hebben.

0.0.0.0 (Aanduiding voor het 'Gehele (rest van het) Internet') is dus een speciaal adres

er staat 0.0.0.0 omdat je IP wordt toegewezen (DHCP)

ja klopt :D

2048-8064/1024 Kbit/s

daarom zou hij best wat sneller mogen! betaal niet voor niets zoveel :stuck_out_tongue:
maar upload ik naar een server gaat hij wel 90 ofzo… maar als mensen van mij downloaden van mijn ftp server gaat hij dus maar rond de 25