Hoe registreer-systeem maken in PHP met arrays?

Hallo OMT-ers,

Het is mij even ontschoten hoe ik een registreer-systeem maak met arrays.

Voor mijn klas heb ik een website met een en al informatie etcetera. Nu is de website af, en kunnen leerlingen zich registreren. Alle leerlingen heb een nummer. 08111 om een voorbeeld te noemen. Hoe maak ik het registreer-systeem zo precies dat hij alleen de leerlingen registreert als het leerlingennummer voorkomt in de array of iets dergelijks?

Het registeer-systeem is overigens al klaar, maar het moet even beveiligt worden zeg maar door middel van een leerlingnummer zodat niet iedereen zich kan registreren.

Leerlingnummers heb ik hier namelijk op papier, dus die kunnen zonder problemen als het goed is, geplaatst worden in de code.

Het is mij even ontschoten hoe ik dit nog maar kan doen. Wie kan mij hiermee helpen?

Alvast ontzettend bedankt!

Met [url=http://nl.php.net/in_array]in_array[/url]? :)

Ik zou het anders doen, omdat je zo’n array moet hardcoden in je broncode. Dat kan dus niet makkelijk worden aangepast door de beheerders van het systeem. Zet bijvoorbeeld alle toegestane ID’s in een database, zodra iemand zich registreert kijk je of dat ID in de database voorkomt, vervolgens ga je verder met de registratie.

Ik zou er wel voor zorgen dat het tevens wordt gematcht met een achternaam, anders kan iedereen zomaar een willekeurig ID invoeren om voorbij die beveiliging te komen. Hebben de leerlingen niet allemaal een e-mail adres van school? Want dan kun je ze gewoon hun userID laten opgeven, waar je automatisch @schoolnaam.nl aan toevoegt om een bevestigingsmail te sturen. Op dit manier weet je zeker dat alleen mensen die toegang tot een e-mail adres van school hebben zich kunnen registreren.

Ah bedankt! Daar ga ik naar kijken. :)

Het gaat overigens om een kleine groep van 18 leerlingen, dus zoveel nummers zouden er ook niet geschreven worden.
Ik zal eens gaan kijken of het gaat lukken met behulp van een database.