Hoe Safari verwijderen/blokkeren of laten crashen op Mac OSX 10.9.3 (Mavericks)?

Dag allen,

Zoals je in mijn vraag kan lezen zou ik safari willen verwijderen of niet meer laten werken op OS X Mavericks.
Kan dit op een bepaalde manier?

Met vriendelijke groet,

Simon

Safari is een wezenlijk onderdeel van OS X
en dat kun je niet zo maar verwijderen.
je kunt er ook voor kiezen om het niet te gebruiken.
dan heb je er ook geen last van.
maar wat is je probleem met Safari ??

Als je een andere browser wilt gebruiken, dan installeer je die gewoon en start je hem in plaats van Safari. In de voorkeuren van de browser kun je waarschijnlijk instellen dat je die als standaard wilt gebruiken — en anders kan dat in de voorkeuren van Safari (d.w.z. je kunt in Safari aangeven dat je een ándere browser als standaard wilt gebruiken, en ook welke).

Misschien is een programma om de computer voor kinderen geschikt te maken iets, daarmee kan je bepalen welke onderdelen van de pc gebruikt mogen worden?

Zo’n programma zit al in de systeemvoorkeuren ingebakken: maak een account, kies daar dat die onder ouderlijk toezicht staat, en schakel de programma’s uit waarvan je niet wilt dat ze door die account gebruikt worden. Is het voor dagelijks gebruik door jezelf, stel dan ook in dat automatisch op die account ingelogd wordt. (Wel vraag ik me af waarom je zoiets voor jezelf in zou stellen, maar goed :slight_smile: )