Hoe schakel je Front Row uit?..

Ik heb het idee dat Front Row problemen op mijn iBook veroorzaakt met de installatie van de nieuwe iLife apps... Weet iemand hoe je Front Row uitschakelt, want volgens mij staat Front Row altijd op stand by, ongeveer hetzelfde als Dashboard..

Heb je al geprobeert om FR te verwijderen van je iBook?

Dat lijkt me geen antwoord op de vraag die hij stelt. Tuurlijk stopt FR dan maar je snapt best wat hij bedoelt. Zeg dan direct dat hij van jou op deze vraag geen antwoord krijgt omdat hij illegaal bezig is. Beetje flauw!

VIa systeemvoorkeuren - accounts - inloggen, Front Row selecteren en verwijderen door minnetje te kiezen en niet alleen vinkje weg te halen.

Als je frontrow op dezelfde manier geinstalleerd hebt als ik, dan kun je met de "enabler" frontrow ook uninstalleren, althans zorgen dat hij niet meer gestart wordt. Zie deze [url=http://www.andrewescobar.com/archive/2005/11/30/frontrow/]website.[/url] Heb je bovenstaande site niet gebruikt dan werkt het via de enabler uninstaller misschien toch.

@awwexl zoals ook op bovenstaande website staat is frontrow op deze manier installeren niet illegaal. Het is wel grijs gebied maar niet illegaal. De code van frontrow is namelijk ongewijzigt.

[quote:c7e460fbbe="awwexl"]Dat lijkt me geen antwoord op de vraag die hij stelt. Tuurlijk stopt FR dan maar je snapt best wat hij bedoelt. Zeg dan direct dat hij van jou op deze vraag geen antwoord krijgt omdat hij illegaal bezig is. Beetje flauw![/quote:c7e460fbbe]

Precies… :sealed:

[quote:f4069752a8="Fostar82"]Als je frontrow op dezelfde manier geinstalleerd hebt als ik, dan kun je met de "enabler" frontrow ook uninstalleren, althans zorgen dat hij niet meer gestart wordt. Zie deze [url=http://www.andrewescobar.com/archive/2005/11/30/frontrow/]website.[/url] Heb je bovenstaande site niet gebruikt dan werkt het via de enabler uninstaller misschien toch.

@awwexl zoals ook op bovenstaande website staat is frontrow op deze manier installeren niet illegaal. Het is wel grijs gebied maar niet illegaal. De code van frontrow is namelijk ongewijzigt.[/quote:f4069752a8]

en als dit niet werkt misschien gewoon verwijderen en weer installeren als de rest erop staat?

[quote:79fed45429="mcdaddy"]Heb je al geprobeert om FR te verwijderen van je iBook?[/quote:79fed45429] [quote:79fed45429="awwexl"]Dat lijkt me geen antwoord op de vraag die hij stelt. Tuurlijk stopt FR dan maar je snapt best wat hij bedoelt. Zeg dan direct dat hij van jou op deze vraag geen antwoord krijgt omdat hij illegaal bezig is. Beetje flauw![/quote:79fed45429] Mcdaddy geeft net een heel goed antwoord op de vraag. Een prima manier om te controleren of FrontRow inderdaad voor problemen zorgt is door het even helemaal weg te halen. Als je het vermoeden hebt dat je USB muis een probleem geeft met je computer, dan test je dat toch ook door die muis even los te koppelen? Heeft niets te maken met de vraag of het wel of niet illegaal is.

ALT-APPEL-ESC en dan forceer stop klikken op Frontrow.

[quote:ab96f7a28c="awwexl"]Dat lijkt me geen antwoord op de vraag die hij stelt. Tuurlijk stopt FR dan maar je snapt best wat hij bedoelt. Zeg dan direct dat hij van jou op deze vraag geen antwoord krijgt omdat hij illegaal bezig is. Beetje flauw![/quote:ab96f7a28c] Ik heb zelf FR ook geinstalleerd gehad (ja, illegaal, so what) en het daarna meteen weet verwijderd omdat mn systeem er niet stabieler van werd. Ik vind FR één van de slechste applicaties die Apple heeft gemaakt sinds tijden en wacht ik wel tot er een echte media center applicatie is. Het liefst van Apple natuurlijk, maar dan moet het wel af zijn en FR is duidelijk niet af.

FrontRow is volledig gratis en daarmee legaal te downloaden via de downloadsite van Apple. Ook de software om FR te activeren om Macs die daar eigenlijk niet 'geschikt' voor zijn (volgens Apple althans) is ook niet illegaal. Het is hooguit (en maar zeer misschien) onverstandig omdat het op bepaalde Macs misschien wel niet optimaal samenwerkt met de hardware (of weet ik wat).