Hoe scherm sneller activeren?

Hey,

Heb net een ACD 23" aangekocht dat aan mijn MBP hangt.
FANTASTISCH scherm! Maar… Nu start ik mijn MBP op en zodra ie klaar is moet ik hem toeklappen, effe wachten, uit sluimer halen en dan pas kan ik via mijn ACD werken. Is dit normaal?
En hoe stel ik mijn ACD in zodat ik mijn MBP als tweede (maar niet hoofd-) scherm kan gebruiken?

Thanx!
kRiKKe

Gewoon inpluggen? Ik heb een HP 24" scherm en zodra ik deze in mijn MB plug is het een extra desktop. Alleen als ik hem in clamshell mode wil gebruiken moet ik eerst de MB in sluimer zetten en weer eruit halen.

Ja maar als mijn MBP uit staat, ik hem aanzet (al ingeplugd) dan moet ik hem toch nog eerst doen sluimeren, uit sluimer halen door op space van mijn keyboard te duwen (dus MBP blijft dicht) en dan verschijnt alles op mijn ACD (met MBP dicht). Lijkt mij een omweg. Waarom kan ik niet direct exact hetzelfde beeld krijgen op mijn ACD en MBP?

Als je hem gewoon inplugt en aan zet zonder de MBP dicht te klappen.. krijg je dan geen beeld op je ACD?

Jawel. Maar mijn dock blijft op mijn MBP, tenzij ik hem toeklap. Is er geen mogelijkheid om het omgekeerd geregeld te krijgen? Dat uw ACD het hoofdscherm wordt en niet de MBP.

Nee. Dan moet je je ACD als hoofdscherm gaan instellen. En dat wou je niet.

Er zijn 4 opties: 1) extern scherm en macbook, maar macbook als hoodscherm 2) extern scherm en macbook, maar extern scherm als hoofdscherm 3) extern scherm en macbook geven hetzelfde weer (syncrone weergave) 4) alleen extern scherm en macbook scherm uitgeschakeld

Voor 1,2 en 3 ga je naar systeemvoorkeuren >> beeldschermen. Om van hoofdscherm te veranderen sleep de witte balk bij rangschikking naar het andere scherm en voor 3 vink syncrone weergave aan.
Voor 4: sluit extern scherm aan → klap macbook dicht zodat hij in slaapstand gaat (wacht tot hij volledig stils is) → sluit USB-ding aan (vb externe HD, muis, USB-stick,…) → Macbook ontwaakt en je kan hem terug opene en toch alleen het 2e scherm gebruiken.

Thanx! Dat is wat ik zocht. Dat van dat wit balkje wist ik niet...