Hoe selectie van pagina in Safari printen

Is het mogelijk om een selectie van een (internet)pagina in Safari uit te printen? Ik weet dat dit in Windows mogelijk was, maar als ik in Safari een stuk tekst selecteer en kies voor Cmd + P, dan kan ik niet kiezen voor "selectie".

Alvast bedankt.

Ben ook wel benieuwd, want heb er nu ook al paar keer naar gezocht. :?

Poeh, goeie vraag, wat je misschien wél zou kunnen doen is [shift] + [command] + 4 (Shift, Appeltje, 4) indrukken, dan kies je het gedeelte dat je wilt hebben. Je krijgt dan op je bureaublad je screenshot te zien, open die (in Voortvertoning), print hem uit ([command] + P, Appeltje, P) en klaar is Kees. Niet de ideale oplossing, maar het werkt.

Gr. Tim

http://www.schubert-it.com/download/

Volgens mij heb ik dit in tiger ook gebruikt.

Deze klacht is er trouwens al jaaaaren :wink:

Nee, dit is iets wat terecht al vaker gevraagd wordt, en onterecht er gewoon niet standaard in zit. Idd, er zijn verschillende derde partij oplossingen voor die zich nestelen in het menu Voorzieningen.

[quote:b03b0bbb68="TimN"]Poeh, goeie vraag, wat je misschien wél zou kunnen doen is [shift] + [command] + 4 (Shift, Appeltje, 4) indrukken, dan kies je het gedeelte dat je wilt hebben. Je krijgt dan op je bureaublad je screenshot te zien, open die (in Voortvertoning), print hem uit ([command] + P, Appeltje, P) en klaar is Kees. Niet de ideale oplossing, maar het werkt.

Gr. Tim[/quote:b03b0bbb68]
Doorgaans is de de kwaliteit slecht wanneer je tekst als plaatje uitprint.

[quote:b03b0bbb68=“Oppie”]Nee, dit is iets wat terecht al vaker gevraagd wordt, en onterecht er gewoon niet standaard in zit.[/quote:b03b0bbb68]
Bedankt, hoef ik er in ieder geval niet meer naar te zoeken. Maar inderdaad slecht dat Safari deze optie niet heeft.

Safari heeft wel meer verbeterpunten. Het cookiemanagement van Opera is bijvoorbeeld voorbeeldig.

Het kan wel......beetje 'omslachtig' maar goed. Als je [shift]+[command]+ Y gebruikt maakt hij een sticky aan van je selectie die je dan meteen kan printen met [command]+P. Misschien is dit wat. Lijkt me de snelste manier iig.....Succes :mrgreen:

Ja of een Text Clip aanmaken (tekst oppakken en naar je Desktop slepen).

Bedankt voor alle tips :D