hoe SIMS onder OSX te installeren zonder OS9?

weet iemand hoe ik moet handelen om SIMS onder OSX aan de praat te krijgen? Heb nieuwe harde schijf en alleen X geinstalleerd. Volgens mij moet het mogelijk zijn om SIMS aan de praat te krijgen.

Iemand idee hoe?

Kan ik m’n kinderen weer blij maken.

Mss een patch ik zal ff checken voor je

is dit wat je zoekt? http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/11523

Niet echt. Wat ik bedoel is dat ik alleen onder OSX draai en ik nu mijn oude sims (os9) onder 10 wil laten draaien, daar moet toch iets voor zijn?

Ik weet niet welke Sims je precies hebt. Ik heb zelf de standaard CD van The Sims en dan erbij het "Livin' Large" en "House Party" expansion pack. De standaard CD laat zich prima installeren op OS X, staat gewoon een "Sims Carbon" tussen. De expansion packs kon ik helaas ook alleen maar via "Classic" aan de praat krijgen.

Bij ons werken de expansion packs gewoon in Mac OS X (Hot Date - Unleashed)

Ik heb het Sims basisspel eerst via OS9 moeten installeren. Vervolgens de Carbonpatch gedownload en geinstalleerd. Unleashed ging onlangs rechtstreeks vanuit OS X.

[quote:b4a22c9e01="Hanhart"]is dit wat je zoekt? http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/11523[/quote:b4a22c9e01] Dat is een gewone update voor de Sims. Ben je al eens bij [url]http://insidemacgames.com/[/url] of de makers zelf.

[quote:cb28657ada="angorawol"]Bij ons werken de expansion packs gewoon in Mac OS X (Hot Date - Unleashed)[/quote:cb28657ada]

Ja, ze -werken- bij mij ook wel onder OS X, maar de installatie moest perse in OS9/Classic. Daarne een Carbon patch van Aspyr erbij en dan werkt het inderdaad wel onder OS X, maar zonder OS9 kom je niet eens zover…

Maar ja, erg veel duidelijkheid is er ook niet, je ziet door de bomen de Sims niet meer. Zo staat er op de site van Aspyr zelf al dat er versies van de Sims zijn die zicht wel onder OS X laten installeren, maar dat er ook versie zijn die dat niet standaard doen. Dan zijn er weer patches die alleen voor de US versie geschikt zijn, patches die weer niet nodig zijn als je een expansion pack hebt, etc etc…

Niet echt om vrolijk van te worden…

Ik heb dat probleeem ook gehad.. kwam toen op bittorent een patch tegen die er voor zorge dat ik'm wel gewoon in OSX kon installeren

[quote:f35921bbd5="erikaatjuh"]Ik heb dat probleeem ook gehad.. kwam toen op bittorent een patch tegen die er voor zorge dat ik'm wel gewoon in OSX kon installeren[/quote:f35921bbd5]

En weet je nog welke patch dat was?

Trouwens (beetje off-topic) wel leuk om te lezen dat er toch nog meer mensen op dit forum zijn die nog wel eens met de Sims aan het "stoeien" zijn. Ik dacht eigenlijk dat ik wel weer als enige de afwijking zou hebben nog zo'n "oud" spel op de Mac te spelen. :-D

Het is wel mijn dochter (12) die helemaal crazy is van the Sims, volgens haar zou ik een PC moeten kopen dan kan ze The Sims Online spelen. Ondertussen heb ik dan maar een Gameboy Advance spel (the Sims Busting Out) nadat ik dat geprobeerd in een emulator te draaien, voor haar gekocht.

volgens mij is met het volgende eea opgelost. Simpelweg een systeem 9.2 map kopieren naar de HD. Daarmee is 9 aanwezig en kan ik de 'oude' SIMS cd's installeren. Daarna de updates en kan onder X weer gesimst worden.

Hier heb ik nog wel een sims cd met een os x installer, maar dan zijn nog twee v/d uitbreidingen voor os 9 die toch ook geïnstalleerd moeten worden. Classic is toch makkelijk om ervoor 'noodgevallen' op te hebben staan :wink:

Ook bij mij is het met name mijn dochter (8 jr) en in mindere mate m'n zoon (11) die hier mee spelen. Aanvankelijk in het Engels totdat ik erachter kwam dat je het spel in het Nederlands kunt opstarten wanneer je appeltje-L ingedrukt houdt tijdens het opstarten. :mrgreen:

UHm... hoe moet ik dat dan doen op mijn G5je???? die kan toch geen Mac os 9 draaien?

Dat kan hij wel in simulatie, normaal zit er bij je G5 een Cd met daarop OS 9 Classic.