Ik heb op mijn Imac/intel parallels, en ik probeerde een game (oblivion) daarop te spelen maar toen zij hij dit: Failed to initialize rederer NiXadapaterDesc::GetDeviceCaps()failed Ik begreep het probleem niet maar zag dat ik te weinig geheugen had en heb dit verhoogd, dat werkte ook niet. toen zag ik dat ik Pentium 2 in Parallels had in plaats van het voorgeschreven Pentium 4 , dit begreep ik ook niet. Weet iemand hoe ik de game wel kan spelen?
Parallels ondersteund bij mijn weten ook vrijwel geen moderne games. Juist vanwege de videokaart die gevirtualiseerd wordt.
Je hebt bootcamp nodig.
Parallels is prima geschikt om te gamen. Als je Spider Solitaire en Patience tot de games rekent...
Voor de andere spellen, met wat meer grafische effecten is het het handigst om windows te installeren op een partitie, die je met bootcamp aanmaakt (bootcamp legt het je allemaal precies uit: werkt prima)
Je moet er dan wel rekening meehouden dat je een virusscanner enzo nodig hebt op de windowspartitie!
Dat is dus de enige manier om fatsoenlijk te gamen (niet zo gek als je bedenkt dat al je 3D effecten steeds zouden moeten omgezet )
er zijn ook geruchten dat sommige pcgames goed te spelen zijn via CROSSOVER. Ik heb zelf Wolfenstein ET: True Combat Elite draaien en moet zeggen draait erg goed. Verder schijnt Halflife 2 ook te draaien voor de rest weet ik niet wat er compatible is.
wat is dat dan en hoe werkt dan dan?
Crossover is een applicatie die een aantal Windows API's kan laten gebruiken binnenin Mac OS X, zo kunnen veel Windows programma's (waaronder enkele games) native werken in Mac OS X. :)
Meer info: http://www.codeweavers.com/products/cxmac/