Hoe staat het met de transisitie naar X86 bij jou?

Is de transitie van Steve al bij jou doorgedrongen?

Op wat slaat dat :? Dat is toch enkel voor software developers ...

[quote:95718d40a1="larridon"]Op wat slaat dat :? Dat is toch enkel voor software developers ...[/quote:95718d40a1]

Op wat slaat dat :? Dat [b:95718d40a1]is[/b:95718d40a1] toch enkel voor software developers …

[quote:824be7a34a="larridon"]Op wat slaat dat :? Dat is toch enkel voor software developers ...[/quote:824be7a34a] Daarom staat het ook bij de developer afdeling van dit forum.

De optie staat er niet bij, maar ik werk niet met Cocoa, XCode of andere Apple-specifieke libraries en tools. Al mijn programma's werkten dus altijd al op Mac OS X, Linux, AIX en IRIX. Ik verwacht dan ook geen enkel probleem met de transitie. Alleen maar meer power onder OS X, vooral nu bekend is dat de Intel compilers voor Mac OS X snel beschikbaar komen. :D

Tja widgets valt ook niet onder deze poll :mrgreen:

[quote:b9f46f1b57="Buzz_D"]Alleen maar meer power onder OS X, vooral nu bekend is dat de Intel compilers voor Mac OS X snel beschikbaar komen. :D[/quote:b9f46f1b57]

ff offTopic:
Zou die ook standaard meegeleverd worden(netzoals gcc op dit moment en XCode)?
Of wordt het zon MS stijl iets!!!?

Nee, ik denk niet dat de Intel compilers gratis meegeleverd gaan worden met Mac OS X. Tenzij Intel haar hele compiler-verkoopstrategie om gaat gooien, of Apple de rekening aan Intel gaat betalen. Die kansen zijn denk ik heel klein. GCC is natuurlijk een goed gratis alternatief. De Intel compilers voor Linux zijn wel gratis te gebruiken voor open source en ander non-profit werk, en ik hoop dat dat ook zo zal zijn voor Mac OS X straks.

Interessant is ook deze pagina van Apple: [url=http://developer.apple.com/transitionquotes.html]Developers on Universal Binaries[/url]

[b:be97cb8dd7]Luxology[/b:be97cb8dd7]: Within 20 minutes modo was not only compiled as a Universal Binary but actually running on the Intel-based development systems. The way modo was built, there is no migration path to an Intel-based Mac. We’re there.”

[b:be97cb8dd7]Chronos[/b:be97cb8dd7]: We were blown away by how easy it was! All I had to do was select the build for Intel preference and add one line of code and I had an application that would run on Apple’s future Intel-based Macs. In fact, the hardest part was finding a FireWire cable to connect my drive. It was completely painless.

[b:be97cb8dd7]GarageGames[/b:be97cb8dd7]: Within hours of the announcement we had no less than three Torque teams at WWDC report that they had successfully compiled with Xcode 2.1 in fifteen minutes or less.

De moeite waard dus om te proberen :D.