Hoe staat het met Virtual PC 7?

Het is alweer sinds februari dat er iets te lezen was in het Forum over Virtual PC. De discussie of we windows applicaties op onze geliefde macjes willen draaien, heb ik alwel gelezen denk ik, maar er is al heel lang geleden door Microsoft beloofd dat ze een nieuwe versie gingen uitbrengen. Een versie die ook geschikt moet zijn voor de G5 en die hopenlijk ook een stuk sneller werkt dan de huidige versie 6.1.1.

Ik poog virtual PC te gebruiken voor het maken van lichtontwerpen op mijn PowerBook met het programma Wysiswyg. Bovendien heb ik nog een aantal duur betaalde geluidsbewerkingsprogramma’s voor PC die ik graag op mijn laptop zou willen gebruiken. Ik kan het me als zelfstandige niet veroorloven om gekraakte software (voor mac) te gebruiken, maar ook nog even niet om nieuwe software te kopen. (en dan ook een nieuwe desktop…)

Virtual PC is momenteel echter veel te langzaam om ook maar aan dit soort zware applicaties te denken.

Iemand een update… Of nog eens zo’n gezellig interview met Microsoft per duivenpost?

Als je ook een laptop hebt zoals je zegt... en je wil die apps op jouw mac laten draaien. Misschien omdat je een mooi 30" scherm hebt... gebruik dan het pakket: Remote Desktop Connection over jouw netwerk. Kan je gewoon op jouw mac de PC pakketten "draaien".

Is te downloaden op: http://www.microsoft.com/mac/DOWNLOAD/MISC/RDC.asp

Ik werk ermee en het werkt perfect en uiteraard veel sneller dan VPC

Succes ik hoop dat je hier iets mee kan
:slight_smile: :slight_smile:

Het laatste wat ik er over gelezen heb staat [url=http://www.hardmac.com/niouzcontenu.php?date=2004-06-17#2307]hier[/url]

Ik blijf VPC een lapmiddel vinden. Is een beetje 'nog vlees nog vis'. Maar goed, als je het echt nodig hebt dan houd alles op.

@Cornel Het gaat er juist om dat ik onderweg of op locatie dingen wil kunnen doen, die ik dan in de studio af kan maken of controleren. Een geluidsbestand alvast grof knippen bijvoorbeeld (markers / playlists maken in dezelfde software) Of in een theater beginnen aan een lichtontwerp en dit dan op kantoor afmaken.

Ik kan je noodzaak tot het gebruik van VPC erg goed begrijpen. Helaas moet ik je zeggen dat het moeilijk zal gaan om dergelijke zware programma's als jij wilt gebruiken via VPC te draaien.

Wanneer je ze toch onderweg wilt gaan gebruiken raad ik je aan om te kijken of je via martkplaats oid een tweedehands laptop op de kop kunt tikken.

ik heb al wel een reclame gezien in een blaadje van macconnection. helaas nog niet op de website.

Microsoft heeft onlangs zelf verkondigd dat VPC 7.0 deze herfst als apart pakket verkrijgbaar zal zijn...

…kopers van de volledige professionele versie van MS Office 2004 for Mac krijgen VPC 7.0 er echter al eerder bij : die release staat geplanned voor eind van deze zomer…

…ik zelf heb echter inmiddels alle PC-emulatoren de deur uit gedaan en een 2e hands Pentium 2 PC (zonder eigen display) aangesloten via Remote Desktop Client, dat werkt vele malen sneller en stabieler dan VPC 7.0 ooit zal worden…
…en het is nog gratis ook (dat had je niet verwacht van Microsoft hè ??)

Succes !!
Toon.B