Hoe stop ik hele mappen in Wallet 2.0?

Dag Apple folks,

Ik was op zoek naar een programma om op een veilige manier prive info in op te slaan. Wallet 2.0 werd mij aangeraden en aanvankelijk leek dit ook wat ik zocht. Echter hiermee kan ik alleen serials en creditcard gegevens etc opslaan en beveiligen met een wachtwoord. Ik wil juist hele mappen hiermee kunnen beveiligen. Ik heb nu overigens de DEMO versie, maar ik vraag me af of de Full versie het uberhaupt wel kan. Weet iemand of je met Wallet 2.0 hele mappen kan beveiligen?

Dank. :sealed:

Je kunt mappen ook op andere manieren beveiligen : http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=18471

Wallet is erg mooi, ik hoop dat ze nu eindelijk eens met een update komen (wordt al lang beloofd). Maar het zal echt geen mappen kunnen beveiligen, daar is het niet voor bedoeld. Je kunt via Schijfhulpprogramma kiezen voor het maken van een .DMG van een map en die dan versleutelen met een wachtwoord. Is dat wat je bedoeld?

Dat moet ik dan maar eens gaan doen. Beiden hartelijk bedank voor de reactie. :D

Graag gedaan. :D

Je kunt dus DiskImages maken met Schijfhulpprogramma en die versleutelen met een wachtwoord. Als je meteen aanvinkt dat het wachtwoord in de Sleutelhanger bewaard moet worden en je sleept de DiskImage naar het venster van de Inlogitems (via Systeemvoorkeuren, Accounts, Inloggen), dan log je in en wordt direct de betreffende DiskImage geopend.

Mocht je willen dat niemand anders de data van je DiskImage kan lezen, vergeet dan niet de originele map (die je in je DiskImage gegooid hebt, of om hebt laten zetten) via de prullenmand veilig te legen. En mocht je je DiskImage regelmatig willen bijvullen, maak hem dan niet te klein. :smiley: