Hoe tekstbox in MS Word roteren en de box verwijderen?....

Hoi,

Ik heb een grafiekje (.jpg plaatje gemaakt met een snapshotprogramma) in mijn MS Word documentje ge-Insert, maar ik wil de tekst bij de x-as en de y-as in het grafiekje aanpassen door middel van een textbox te maken met de tekst erin en deze textbox voor de oude tekst plaatsen…

Nou heb ik 2 vragen?..

1. Hoe kan ik zo een textbox roteren? vanwege de tekst voor de y-as heb ik een verticale tekstbox nodig…

2. Hoe kan ik de lijntjes van de box zélf, verwijderen/onzichtbaar maken… zodat ik alleen de tekst overhoud…

Alvast vriendelijk bedankt… Ik hoop dat jullie me kunnen helpen… :expressionless:

Op de eerste vraag heb ik zo snel geen antwoord, maar op je 2e wel:

• Eerst moet je de Drawing toolbar zichtbaar maken onder View–> Toolbars

• Klik vervolgens je tekstvakje aan

• Ga nu in de Drawing toolbar naar Line color (2e van onder) en klik op No Line in het uitvalmenuutje.

Klaar, lijn is weg.

Edit: ik heb wel een optie gevonden waarmee je je tekst verticaal kan neerzetten; bedoel je zo’n optie of wil je de letters onder elkaar hebben?

[quote:ea01253ac5="Nikita"]Op de eerste vraag heb ik zo snel geen antwoord, maar op je 2e wel:

• Eerst moet je de Drawing toolbar zichtbaar maken onder View–> Toolbars

• Klik vervolgens je tekstvakje aan

• Ga nu in de Drawing toolbar naar Line color (2e van onder) en klik op No Line in het uitvalmenuutje.

Klaar, lijn is weg.

Edit: ik heb wel een optie gevonden waarmee je je tekst verticaal kan neerzetten; bedoel je zo’n optie of wil je de letters onder elkaar hebben?[/quote:ea01253ac5]

het maakt niet uit alle tips zijn welkom… vertel maar wat je weet… :wink:

als je me over beide manieren kan vertellen hoe het moet:
dus 1) hoe je de tekst verticaal neerzet?
en 2) hoe je de letters onder elkaar krijgt?

dan ben ik tevreden… :slight_smile:

De tekst verticaal (dat je je hoofd moet draaien om het te lezen) moet je als je een tekstvakje hebt gesleept je tekst eerst gewoon intypen en dan op de knop met de A en een rits pijltjes ernaast klikken, dan zet Word het automatisch verticaal neer :)

[quote:99c9114437="Nikita"]De tekst verticaal (dat je je hoofd moet draaien om het te lezen) moet je als je een tekstvakje hebt gesleept je tekst eerst gewoon intypen en dan op de knop met de A en een rits pijltjes ernaast klikken, dan zet Word het automatisch verticaal neer :)[/quote:99c9114437]

en de 2de hoe je de letters onder elkaar krijgt weet je dat toevallig ook??? :?

tekstbox zo smal maken dat er maar 1 letter past en dan heel vaak de enter-toets gebruiken.

volgens mij kan je bij drawing ook roteren..ik weet t niet cker en ben n u te lui om t te checken..

[quote:01456302bc="GJB"]volgens mij kan je bij drawing ook roteren..ik weet t niet cker en ben n u te lui om t te checken..[/quote:01456302bc]

Maar dat is alleen met plaatjes en WordArt

weet iemand als wanneer ik een tekstbox creëer binnen een plaatje met een bepaalde achtergrond heeft, dat je de achtergrond van de teksbox hetzelfde kan maken, zodat je een integratie hebt....

ik heb namelijk een plaatje van een grafiek met lila/witte strepen als achtergrond… daarin wil ik de tekst op de x- en de y-as wijzigen… daarom wil ik dus niet dat je zo een witte box krijgt met letters…

In dezelfde Drawing toolbar kan je ook de achtergrondkleur bepalen. Stel 'm in op 'geen kleur' en dan is 'ie doorzichtig zodat je je grafiekje hebt als 'achtergrond' van het tekstboxje.

[quote:5fc3814ec4="Nikita"]In dezelfde Drawing toolbar kan je ook de achtergrondkleur bepalen. Stel 'm in op 'geen kleur' en dan is 'ie doorzichtig zodat je je grafiekje hebt als 'achtergrond' van het tekstboxje.[/quote:5fc3814ec4]

Nikita echt hartelijk bedankt voor al je hulp…
je tips zullen zeer bruikbaar zijn… :wink:

groetjes