Hoe terug keren naar originele instellingen

Heb daarnet mijn computer gereboot en alle oorsponkelijke instellingen zijn weg zoals lettertypes, dock lay-out, screensaver enz....

Dringend aub

Oei. Check eens even hoe vol je harde schijf is.

Heb je met dezelfde user aangemeld. Ik vraag dit omdat ik las dat je ook een probleem had met het installeren van software en het wachtwoord wat dan gevraagd wordt.

ps. Is het je al gelukt om de software te installeren?

Hoe kan ik dan mijn computer opstarten met de nieuwe user?

[quote:aefb743259="Christophe_z3"]Hoe kan ik dan mijn computer opstarten met de nieuwe user?[/quote:aefb743259]

Hmm, ik zu achter een XP machine, dus heb niet helemaal helder voor de geest hoe je dat moet doen. Geloof dat je kunt aangeven in Systeemvoorkeuren welke user je wilt opstarten.

Vraag; heb je een nieuwe user aangemaakt?

Ik had voor het opstarten in mijn folder van de systeem map de naam van de user veranderd (icoon met huisje veranderd van naam) en toen na het opstarten had ik een volledige nieuwe lay-out van m'n desktop. Hoe kan ik nu terug naar mijn vroegere lay-out. Als ik het scherm nu zie is mijn desktop zoals bij de installatie van een nieuw os met het icoon huisje met m'n oude naam. Alle bestanden bevinden zich nog op de schijf er is dus niets verloren.

[quote:ecadac979a="Christophe_z3"]Ik had voor het opstarten in mijn folder van de systeem map de naam van de user veranderd (icoon met huisje veranderd van naam) en toen na het opstarten had ik een volledige nieuwe lay-out van m'n desktop.[/quote:ecadac979a]

Dat is niet de manier om een nieuwe user aan te maken: vooral van afblijven! Een nieuwe gebruiker aanmaken doe je met het PreferencePane ‘Accounts’.

Als het goed is, heeft je systeem nu gewoon een nieuw ‘huisje’ met de oorspronkelijke naam in je systeemmap gezet, waarin dan alleen de default instellingen staan. Je eigen instellingen zitten nu in een mapje met de door jou veranderde naam. Waarschijnlijk is het voldoende om daaruit de map met Preferences op te pakken en deze naar het nieuwe ‘huisje’ te slepen (en dan uit te loggen). Maar als je pech hebt, wordt het gewoon een grote puinhoop.

Ik heb nu de map met preferences naar het "huisje" gesleept. Nu moet ik uitloggen zeg je. Dat is gewoon in het appeltje links boven log out en wat gebeurt er dan? Vooraleer ik iets stoms doe. dank je voor je hulp.

Uitloggen sluit alleen je gebruiker af (zonder herstart dus). Als het goed is, krijg je dan de mogelijkheid om weer in te loggen (opnieuw zonder herstart). Dat gaat allemaal wat vlotter dan herstarten.

Kreeg je bij dat verslepen van de voorkeurenmap wel de vraag of het inderdaad de bedoeling was de bestaande te vervangen?

[quote:ef3f86b283]Kreeg je bij dat verslepen van de voorkeurenmap wel de vraag of het inderdaad de bedoeling was de bestaande te vervangen?[/quote:ef3f86b283]

Nee eigenlijk niet. Hij vroeg juist of ik de bestaande files wou vervangen door de nieuwe en dat heb ik ook gedaan. Toen heb ik herstart maar zonder resultaat. De desktop elementen die zijn wel weer verschenen. De elementen in het Dock zijn nog niet veranderd. De wallpaper is ook nog niet veranderd en de lettertypen (suitcase extensis) heeft hij ook nog niet gedetecteerd.