Ik ga vanmiddag Ilife 09 kopen en heb nu '08. hoe installeer ik ilife 09 dan. gewoon eroverheen of moet ik eerst ilife08 verwijderen. en hoe zit het met alle data die ik nu heb, neemt hij dat gewoon over?
Je kan '09 naast '08 installeren. Wellicht moet je bij het opstarten van iPhoto even aanwijzen waar je bibliotheek staat maar ik vermoed dat dat zelfs niet hoeft. Als je over een tidje '08 niet meer gebruikt kan je die verwijderen.
De installer van iLife '09 vervangt alle iLife '08 programma's. Wil je dus weer terug naar '08 dan moet je die opnieuw installeren van een iLife '08 installatie schijf (en die vervangt dan weer de iLife '09 software). Maar goed, terug naar '08 zal je vast niet willen.
Zowel iLife '08 en '09 draaien op 1 Mac gaat dus niet lukken.
Tijdens het voor de eerste keer opstarten van iPhoto '09 krijgt je iPhoto Library een update (en gaat Faces gezichten scannen - dit kan lang duren als je een grote collectie foto’s hebt). Wil je dus nog terug kunnen naar iPhoto '08… maak dan voor het opstarten van iPhoto '09 een backup van je iPhoto Library.
[quote:e0ed1a0bc5="error"]De installer van iLife '09 vervangt alle iLife '08 programma's. Wil je dus weer terug naar '08 dan moet je die opnieuw installeren van een iLife '08 installatie schijf (en die vervangt dan weer de iLife '09 software). Maar goed, terug naar '08 zal je vast niet willen.
Zowel iLife '08 en '09 draaien op 1 Mac gaat dus niet lukken.
Tijdens het voor de eerste keer opstarten van iPhoto '09 krijgt je iPhoto Library een update (en gaat Faces gezichten scannen - dit kan lang duren als je een grote collectie foto’s hebt). Wil je dus nog terug kunnen naar iPhoto '08… maak dan voor het opstarten van iPhoto '09 een backup van je iPhoto Library.[/quote:e0ed1a0bc5]
Excuus voor mijn verkeerde info dan. Ik heb iLife '09 nopg niet. Ik heb destijds wel '06 en '08 naast elkaar gehad (in ieder geval iMovie als ik me goed herinner) en dat was geen probleem. Ik ging er blijkbaar ten onrechte vanuit dat je nu ook '08 en '09 beiden op een Mac kon gebruiken.
Gaat het ook niet als je '08 eerst in een andere map zet?
[quote:21fdd58d28="Breuf"]Gaat het ook niet als je '08 eerst in een andere map zet?[/quote:21fdd58d28]
Geen idee. Met iMovie '06 werd t.z.t. een uitzondering gemaakt omdat het verschil met iMovie '08 voor velen (nog) te groot was. Apple bracht toen [b:21fdd58d28]na[/b:21fdd58d28] de release van iLife '08 gratis een speciale installer uit voor iMovie '06 uit... omdat de iLife '08 installer keurig iMovie '06 had vervangen.
[quote:21fdd58d28=“Rivanov”]Werkt perfect.[/quote:21fdd58d28]
Maar… is je iPhoto Library na een update van iPhoto '09 nog te raadplegen met iPhoto '08? Lijkt me voer voor potentieel gedoe.
Gaat allemaal van zelf. Na een uurtje is alles '09. Gaat er dus overheen.
Als je dan de Face’s doet in iPhoto kan je er nog een paar uur bij rekenen. Tenminste ik was nog een paar uur kwijt voor ongeveer 4000 photo’s. Maar je kan gelukkig wel iPhoto gebruiken in die tijd.
[quote:4f252d95f2="error"][quote:4f252d95f2="Breuf"]Gaat het ook niet als je '08 eerst in een andere map zet?[/quote:4f252d95f2]
Geen idee. Met iMovie '06 werd t.z.t. een uitzondering gemaakt omdat het verschil met iMovie '08 voor velen (nog) te groot was. Apple bracht toen [b:4f252d95f2]na[/b:4f252d95f2] de release van iLife '08 gratis een speciale installer uit voor iMovie '06 uit... omdat de iLife '08 installer keurig iMovie '06 had vervangen.
[quote:4f252d95f2=“Rivanov”]Werkt perfect.[/quote:4f252d95f2]
Maar… is je iPhoto Library na een update van iPhoto '09 nog te raadplegen met iPhoto '08? Lijkt me voer voor potentieel gedoe.[/quote:4f252d95f2]
Nee, je library is niet te gebruiken in iLife '08…hij geeft dat namelijk aan als je wilt upgraden…
[quote:2eeed65b82="Rivanov"]Nee, je library is niet te gebruiken in iLife '08..hij geeft dat namelijk aan als je wilt upgraden..[/quote:2eeed65b82]
Dus de combinatie van iLife '08 en '09 op 1 Mac werkt dus niet helemaal perfect... zoals je eerder aangaf.
Faces is overigens met mijn IPhoto Library (ruim 35.000 foto’s) een uur of 7 bezig geweest.
[quote:ab28c4b762="error"][quote:ab28c4b762="Rivanov"]Nee, je library is niet te gebruiken in iLife '08..hij geeft dat namelijk aan als je wilt upgraden..[/quote:ab28c4b762]
Dus de combinatie van iLife '08 en '09 op 1 Mac werkt dus niet helemaal perfect... zoals je eerder aangaf.
Faces is overigens met mijn IPhoto Library (ruim 35.000 foto’s) een uur of 7 bezig geweest.[/quote:ab28c4b762]
Nee sorry…iPhoto '08 en iPhoto '09 zijn niet naast elkaar te gebruiken. De rest van de iLife software wel…
Ik heb hem al besteld via de apple website maar kreeg vandaag bericht dat die niet meer op voorraad is. Echt balen hebben meer mensen hier last van?
Is die trouwens net als iworks serial vrij?
[quote:1ac0d3865c="binaries4me"]Is die trouwens net als iworks serial vrij?[/quote:1ac0d3865c]
Yep. iLife is nog nooit uitgebracht in combinatie met een serienummer.