Hoe van AAC naar MP3 (liefst gratis)?

Hoe zet ik songs uit mijn iTunes library om in mp3-formaat zodat ik ze kan beluisteren via mijn auto muziek cd-speler (herkent enkel mp3 natuurlijk...) ?

Bij voorkeuren kun je onder 'Brand' kiezen voor het branden van een MP3 cd.

Er is een zoekfunctie hier ergens, die zorgt ervoor dat je kan zoeken en zo hou je ons leuke forum proper... dank je wel!

http://forum.macosx.nl/search.php?search_keywords=omzetten+aac+mp3&search_terms=all&search_author=&search_forum=-1&search_time=0&search_fields=all&search_cat=-1&sort_by=0&sort_dir=DESC&show_results=topics&return_chars=200

GIJay, van proper houden gesproken ;-)

Lange links kort je best in

:slight_smile:

Bedankt voor het snelle antwoord ! Beste Gilay, gelukkig zijn er ook nog vriendelijke mensen op deze wereld en vergeet niet dat iedereen niet in dezelfde mate vertrouwd is met Apple en de werking van deze site... waarom zou ze anders bestaan he ? :wink:

Ik wil geen open deuren ingooien, maar je weet toch zeker dat je autoradio een mp3-speler is? (Die van mij ondersteunt enkel "audio-CD", ook een optie bij "Brand" in voorkeuren).

Selecteer je AAC-tracks in itunes en kies Converteer selectie naar MP3

[quote:d5a2ec63d1="R_van_Heukelum"]Selecteer je AAC-tracks in itunes en kies Converteer selectie naar MP3[/quote:d5a2ec63d1]

Waarom zou je dat nu weer doen ?

Mijn antwoord was volgens jou niet het beste ?

MarcelK: als je een mp3-cd gaat branden worden alle aac-tracks keurig overgeslagen... om de simpele reden dat aac geen mp3 is. Probeer het voor de grap eens uit.

[quote:e922fefab5="MarcelK"]Waarom zou je dat nu weer doen ? [/quote:e922fefab5]

Dus omdat je enkel mp3-cd kan branden als de structuur van je songs reeds mp3 is. Je moet in “brand” kiezen voor mp3-cd of audio-cd. Elke cd-speler ondersteunt audio-cd, maar niet elke cd-speler ondersteunt mp3. :o

[quote:440ee5a34e="ee"]MarcelK: als je een mp3-cd gaat branden worden alle aac-tracks keurig overgeslagen... om de simpele reden dat aac geen mp3 is. Probeer het voor de grap eens uit.[/quote:440ee5a34e]

@MarcelK: Hoe voelt dat nu, een deksel op je neus krijgen?! :bigsmile:

[quote:fdc21839f9="wdevelter"]Bedankt voor het snelle antwoord ! Beste Gilay, gelukkig zijn er ook nog vriendelijke mensen op deze wereld en vergeet niet dat iedereen niet in dezelfde mate vertrouwd is met Apple en de werking van deze site... waarom zou ze anders bestaan he ? :wink:[/quote:fdc21839f9]

Zo onvriendelijk was het niet en ik heb je geholpen in the long run… moet zo maar denken. Ben het soms beu dikwijls dezelfde vraag te moeten lezen.

ivm die link, daar moet ik echt eens mee leren werken. ben op dat vlak nogal een prutsor :wink:

[quote:d54c27e222="GIJay"]

ivm die link, daar moet ik echt eens mee leren werken. ben op dat vlak nogal een prutsor ;)[/quote:d54c27e222]

ipv [code:1:d54c27e222][url]enorme link[/url] te typen doe je [url=http://www.langeurl.nl]korte naam[/url][/code:1:d54c27e222]

:wink:
[mod:d54c27e222=“Apollo”]Gratis lesje werken met de code-tags van jullie op-vier-na-favoriete-moderator. Maar de intentie was natuurlijk goed.
Verder een vriendelijk, maar dringend verzoek wat aimabeler met elkaar om te gaan.[/mod:d54c27e222]