In iPhoto moet ik voor elke diavoorstelling die ik maak dat afschuwelijke Ken Burns-effect uitzetten. Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze optie standaard uit staat?
u pakt een hamer en ramt deze precies op 5 mm van het midden van de hardeschijf. daar staat het ken burns effect!
[quote:7d4d65444f="els"]In iPhoto moet ik voor elke diavoorstelling die ik maak dat afschuwelijke Ken Burns-effect uitzetten. Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze optie standaard uit staat?[/quote:7d4d65444f]
LOL-Els… Kijk eens in de Pref’s… Heeft hier een paar weken geleden ook al iemand wanhopig naar gevraagd…, maar of die al zo wanhopig was dat hij hem ook wilde vermoorden…
Haha, ik zou wel willen schieten, maar die hamer lijkt me ook wel wat. Jammer dat mijn powerbook niet van hamers houdt.
Maareh… ik kan in de prefs niet vinden waar ik dit kan aanpassen.
sorry van mijn hamer gelul maar ik ben nogal zat.... hik hik
Lieve Schat... moet Peter weer zelf ff kijken...... in je prefs dus gewoon de trasitions op "none" zetten.... (bovenaan) Liefs. Gewoon eerst op Slideshow klikken en dan transitions..... :wink:
Maar waar vind ik die transitions? Ik ben de prefs al tig keer doorgelopen en kom ze niet tegen.
Ken Burns Moet Dood.
Jij kijkt ook niet verder dan je vel lang is.... Want als je als je neus had gekene dan zie je het . Nooit van handleding gehoort.... Als je de dia show aan het opbouwen bent dan heb je een knop met instellingen (het tandradje) De standaard in stellingen voor diavoorstelling, en nu nog maal die hamer op je powerbook want voor meer dan een hamerstuk grebuik je hem niet, uit je taal te verstaan.
Shoot da bastard :P
toch ben ik van mening dat ken burns best wel met roken mag stoppen
Els probleem zit hem bij het als slideshow afspelen van the Library en de Albums (bij apart gemaakte slideshows is het wel duidelijk) Als ze dezelfde iPhoto versie heeft als ik (5) dan zit die instelling niet in de preferences. Je krijgt een optie om dingen aan en uit te vinken bij het starten van slideshowweergave, als er even een raampje verschijnt.
Dit draadje is trouwens weer echt een toonbeeld van slecht helpen en ongepast gedrag.
Ga de dame maar eens gauw allemaal je excuses aanbieden.
LOL.... dat schermpje krijg ik ook en dat heb ik ook aangegeven, maar ik denk dat de nieuwere versie van iPhoto/iLive iets anders werkt Sally. Mischien moet ik maar even bij Els gaan kijken..... :wink:
[quote:afd38e7b21="sally"]Dit draadje is trouwens weer echt een toonbeeld van slecht helpen en ongepast gedrag.[/quote:afd38e7b21] Dat viel mij ook al op...
Els, het helpt als je de versie van iPhoto aangeeft, want de verschillen per versie zijn nogal significant. Ook is het goed te weten of je op een 12" scherm werkt, want op dat scherm is het genoemde tandwieltje over het algemeen niet zichtbaar.
Je kunt twee keer Ken Burns vermoorden:
1- het slideshowpijltje linksonder open het paneel Diavoorstelling>Instellingen>KB uitvinken>Bewaar instellingen. Dit is voor de ad hoc slideshow.
2- in de knoppenbalk onder kun je een vaste slideshow maken, die als een mapje links bewaard blijft; hier moet je idd ook nog KB vermoorden door op het tandwieltje te klikken, of als deze niet zichtbaar is kun je naar het bijbehorende menuutje ‘Instellingen’ gaan door op dit icoon te klikken: >>
Daar maak je dus de instelling voor alleen die slideshow. Je kunt ook nog KB kiezen/toepassen op een enkele foto…
KB all around the place dus in iPhoto 5.
[quote:9f0c76b5af="Oppie"][quote:9f0c76b5af="sally"]Dit draadje is trouwens weer echt een toonbeeld van slecht helpen en ongepast gedrag.[/quote:9f0c76b5af] Dat viel mij ook al op...
Els, het helpt als je de versie van iPhoto aangeeft, want de verschillen per versie zijn nogal significant. Ook is het goed te weten of je op een 12" scherm werkt, want op dat scherm is het genoemde tandwieltje over het algemeen niet zichtbaar.
Je kunt twee keer Ken Burns vermoorden:
1- het slideshowpijltje linksonder open het paneel Diavoorstelling>Instellingen>KB uitvinken>Bewaar instellingen. Dit is voor de ad hoc slideshow.
2- in de knoppenbalk onder kun je een vaste slideshow maken, die als een mapje links bewaard blijft; hier moet je idd ook nog KB vermoorden door op het tandwieltje te klikken, of als deze niet zichtbaar is kun je naar het bijbehorende menuutje ‘Instellingen’ gaan door op dit icoon te klikken: >>
Daar maak je dus de instelling voor alleen die slideshow. Je kunt ook nog KB kiezen/toepassen op een enkele foto…
KB all around the place dus in iPhoto 5. [/quote:9f0c76b5af]
Ha ha, in elk geval worden de antwoorden serieus - we zullen maar zeggen dat ik aanleiding heb gegeven.
Ik heb iPhoto 5 en werk op een 12" scherm. Per voorstelling lukt het me om KB te vermoorden, maar niet standaard. Ik kan in een diavoorstelling onderaan een vakje aanvinken met KB (en dan ook nog schuiven tussen ‘begin’ en ‘einde’ . Standaard staat dit vakje niet aangevinkt, maar KB leeft even goed. Als ik dan verder ga kan ik ook nog bij instellingen KB alsnog uitzetten, want daar staat hij standaard aangevinkt. (Wie volgt het nog?)
Tot nu toe nog nergens een overall Kill-Ken Burns optie gevonden. Zijn er werkelijk mensen die dit
[i:9f0c76b5af]mooi[/i:9f0c76b5af] vinden?
Soms... :innocent: