Hoe vind ik een "hidden track" in iTunes?!

Ik heb het altijd al een beetje vreemd gevonden dat er in iTunes geen button zit voor vooruit en terugspoelen. Alleen buttons voor volgende en vorige nummer. Verder kan je alleen in het balkje bovenin klikken en met je cursor in het nummer heen en terug bewegen. Of zit er ergens een instelling die ik niet gezien heb? Ik heb er nu namelijk heel erg last van! Ik heb een CD met een "hidden track" aan het begin. Die kan je alleen horen als je het eerste nummer start en dan terugspoelt - dus verder dan het begin van het eerste nummer. Dan spoel je net zolang terug tot het begin van de "hidden track" - dat ook nog eens het beste nummer van de CD is. Nu kan ik dat in iTunes niet doen en het nummer dus niet draaien en wat erger is: niet binnenladen. Ook als ik klik op de CD icoon zie ik het bestand van het nummer niet. Het is echt helemaal verborgen. Nu kan ik het alleen horen op een portable CD-spelertje, dat dus wel een terugspoelknop heeft. Hoe krijg ik dit nummer in mijn iTunes (en iPod?!)

Nog een vraag: ik heb een DVD waar een videoclip op staat, maar ook een heel apart nummer in een audiotrack. iTunes accepteert dat niet. Weet iemand hoe ik dat nummer (alleen audio, maar op een DVD) in iTunes kan krijgen?

als je de muis knop in gedrukt houd spoel je door of terug.

mijn excusses had je niet het hele verhaal gelezen.

Wat je kan is met search track en hidden files aanvinken … kijken of hij hem dan wel vind.
weet niet meer precies hoe maar dit is het principe

Dat is inderdaad zo, zie ik. Maar hij spoelt niet verder terug dan naar het begin van track 1, terwijl ik voor het vinden van die "hidden track" dan dus nog verder terug moet spoelen om track 0 te vinden - de verborgen track. iTunes spoelt alleen tot het begin van de spelende track en niet verder.

Wat bedoel met "search track" - het zoekschermpje rechtsbovenop de iTunes pagina? Dat werkt niet.

Je 2de vraag: (ik heb deze handleiding ergens vandaan)

DVD rippen naar MP3
De dvd die je wil rippen moet je eerst een aantal seconden laten spelen vooraleer je osex opstart. Als je osex opgestart hebt stel je alles in op de volgende manier:

TI: vink het langsdurende hoofdstuk aan.
Ch: vink alles aan
Fmt: prog.streams
Seg: chapter
Aud: vink één audiokanaal aan, ac3 6ch

Van rest van de instellingen en opties blijf je af, klik nu op begin en bewaar de map op je bureaublad, osex doet de rest.

Open de map op je bureaublad en start bbdemux.
Sleep één voor één de vob files naar het venster van bbdemux.
De gescheiden audio en video wordt in dezelfde map bewaardt op je bureaublad.
Vooraleer je de tweede vob file naar het venster sleept verwijder je het video gedeelte van de vorige vob file aangezien het alleen om de audio gaat (ac3= audio)en wijzig het laatse getal van de ac3 file,bvb 1 en voor de volgende 2,3… enz.
Blijkbaar geeft bbDEMUX aan de omgezette audio (AC3) dezelfde getallen, als je dit niet doet wordt alles van de vorige AC3 automatisch verwijderd uit de map.

Als je alles omgezet hebt start je mac3dec op.
mac3dec zet ac3 om naar mp3.
Bij opties:
Format → mp3
mp3 options:
Channels → stereo
quality → high
Sampling rate → 48.000 khz
Method → cbr
Bitrate → 192
Normalize en globally vink je aan.
Sleep nu alle ac3 naar het venster en klik op start.
Als mac3dec zijn werk gedaan heeft kan je de mp3 importeren in itunes.

Succes!

Die verborgen tracks voor het begin van een cd zijn helaas niet te rippen.

Ik ben heel erg blij dat dit geen trend is geworden. Ik heb drie van dergelijke cd’s in de collectie - waarvan ik bij een er pas een jaar later achter kwam dat er nog een extra nummer op stond. De betreffende artiest heeft dit nummer later ook op zijn website gezet… omdat niemand het was opgevallen.

Hoe je audio van een dvd kan halen… staat elders op dit forum.

Bedoel je de cd van 2ManyDj's, MacAan Zee?

2 Many DJ’s hebben inderdaad die kylie minogue remix voor track 1 op hun 'As Heard On Radio Soulwax pt.2' staan.

Lamb heet een alternative versie van ‘Lullaby’ op hun ‘Fear Of Fours’ album staan… hierdoor zijn zelfs alle pauzes tussen de daaropvolgende nummers op de verkeerde positie terrecht gekomen. Waardeloos product.