Tegenwoordig maken veel applicaties gebruik van xml-parsing om zo data te verzamelen en nadien te gebruiken. Wat ik me al een tijdje afvraag, is hoe je te weten komt waar je een specifiek xml-bestand kan vinden? Stel je wil op een nieuwssite een xml-bestand gebruiken om te parsen maar hoe weet je waar dat xml-bestand te vinden is of hoe je er toegang tot krijgt?
Ik ben nieuw wat xml betreft dus de kans bestaat dat ik het probleem fout bekijk? Hulp is alleszins welkom.
Als je op een RSS-feed bent in Safari, dan krijg je het pad naar dat adres. Kopieer alles behalve [b:e4ad89be20][i:e4ad89be20]feed://[/i:e4ad89be20][/b:e4ad89be20].
Stel nu dat ik bijvoorbeeld op http://www.een.be/tv-gids de data van de tv-gids wil terugvinden (het betreffende xml-bestand), om welk bestand gaat het dan? Er lijkt me niet onmiddellijk een xml-bestand tussen te zitten.
Zoals ik al zei, is xml nieuw voor mij en alle hulp wordt geapprecieerd.
[quote:d0cb18adda="computer space"]XML bestanden die door JS of SWF gebruikt worden zijn altijd wel met activiteitenweergave te zien en te openen.[/quote:d0cb18adda] Je bedoelt [b:d0cb18adda][i:d0cb18adda]Activiteitenoverzicht[/i:d0cb18adda][/b:d0cb18adda] in het menu [b:d0cb18adda]Venster[/b:d0cb18adda] in Safari. :wink: Activiteiten[u:d0cb18adda]weergave[/u:d0cb18adda] toont processen van je Mac, maar niet bestanden (of het is omslachtiger).
[quote:d0cb18adda=“bare_nature”]Dat geeft me inderdaad al een beter beeld.
Stel nu dat ik bijvoorbeeld op http://www.een.be/tv-gids de data van de tv-gids wil terugvinden (het betreffende xml-bestand), om welk bestand gaat het dan? Er lijkt me niet onmiddellijk een xml-bestand tussen te zitten.
Zoals ik al zei, is xml nieuw voor mij en alle hulp wordt geapprecieerd.[/quote:d0cb18adda]
Die website heeft geen RSS-feed! Dat is spijtig, ik zou het ook handig vinden!
[quote:5aeae4b64f="ctxppc"]activiteitenweergave[/quote:5aeae4b64f]
Bij een kruiswoordpuzzel zou activiteitenweergave de omschrijving voor het woord activiteitenoverzicht zijn :P
Kan er niks aan doen dat Apple ze in OSX anders noemt dan in de browser.
[quote:6cebb2cffa="computer space"][quote:6cebb2cffa="ctxppc"]activiteitenweergave[/quote:6cebb2cffa]
Bij een kruiswoordpuzzel zou activiteitenweergave de omschrijving voor het woord activiteitenoverzicht zijn :P
Kan er niks aan doen dat Apple ze in OSX anders noemt dan in de browser.[/quote:6cebb2cffa]
[b:6cebb2cffa]Taakbalk[/b:6cebb2cffa] en [b:6cebb2cffa]taakbeheer[/b:6cebb2cffa] is niet anders… maar ze zitten in Windows! :P Nochtans, de taakbalk is bedoeld om [i:6cebb2cffa]taken[/i:6cebb2cffa] te [i:6cebb2cffa]beheren[/i:6cebb2cffa].