hoe werkt itunes samen met een netwerk hd?

Ik ben van plan om binnenkort een firewire hardeschijf te kopen. Deze wil ik dan gebruiken voor films en mp3. In het studentenhuis waar ik woon wil ik deze beschikbaar maken voor alle macs. Dit zijn er op dit moment twee; een imac (pre-slotloading) en een ibook. Op de ibook ga ik de hardeschijf aansluiten.

Nou weet ik dat itunes deze schijf kan bereiken, maar het probleem is dat de itunes library (het rechter venster van itunes) niet live is. Met andere woorden, als ik via m’n ibook nieuwe liedjes toevoeg dan heeft itunes op de imac dat niet in de gaten.
→ dit heb ik namelijk uitgeprobeerd met m’n ipod, wat in feite een firewire hd van 10 gb is :wink:

Is er een workaround voor dit probleem?

[edit]
Dan nog iets, hoe zorg ik er voor dat de imac automatisch inlogt op m’n ibook bij opstarten? Onder os 9 kon dat heel makkelijk door bij filesharing een vinkje aan te geven…

de grote truuk is met aliassen werken, op je imac zet je een alias van de libary op de ibook zo blijft ie "live". Dit werkt hier toch :) ( ongeveer hetzelde systeem imac 233 -de eerste dus- maar met een harde schijf van 40 gb en een ibook 600mhz)

[quote:cbdf7e6883="junkiesxl"]de grote truuk is met aliassen werken, op je imac zet je een alias van de libary op de ibook zo blijft ie "live". Dit werkt hier toch :) ( ongeveer hetzelde systeem imac 233 -de eerste dus- maar met een harde schijf van 40 gb en een ibook 600mhz)[/quote:cbdf7e6883]

hmm, ik wist niet dat dit zo ook werkte,

welja, in de nieuwe itunes is dit allemaal opgelost!!

rendezvous ondersteuning, zodat je automatisch de bibliotheek ziet van de ander…

Dit zal een prachtige functie worden in itunes!!!

Dat klinkt zeker goed! Apple zal toch niet zo'n truck uithalen dat deze alleen op 10.3 werkt? Waarschijnlijk komt itunes 4 pas in september uit of zo...

Maar hoe kan ik een schijf automatisch mounten bij inloggen?

Er was een paar maanden geleden een freeware programmaatje dat een verbinding verzorgde met andere iTunes libraries op je netwerk (of internet). De schrijver van dat programma heeft het, onder druk van Apple, echter weer weggehaald. Maar kopieen moeten nog op het internet rondzweven, of er zijn mensen die het hebben gedownload toen het nog kon.

Ik ben de naam van het programma vergeten; moet je even gaan zoeken (volgens mij was het een nieuws-onderwerp op MacOSX.nl).

Succes,

Whymme

Inmiddels is het weer online beschikbaar. Het heet icommune en ik krijg het niet aan de praat... Toch maar even wachten op itunes 4

Ik heb een soortgelijke configuratie met een Cube en iMac waarbij ik op de iMac een alias heb gemaakt naar de iTunes map op de Cube. Werkt goed mits je 100MB net werk hebt, bij 10 mb kwam ik wat hikkers tegen bij het afspelen. Daarnaast lijkt iTunes de map te blokkeren. Als ik op de iMac mp3's afspeel dan kan ik NIET tegelijkertijd iTunes op de Cube opstarten. Misschien kan het wel op een andere manier maar dat heb ik nog niet geprobeerd. En automatisch een serverkoppeling is mij nog niet gelukt: hij blijft namelijk om userid en password vragen al heeft ie dat zelf al wel mooi ingevuld maar ik moet altijd nog wel even op OK klikken :x