Hoe wis ik een 'losse' HD?

Mijn oude HD is na een defect vervangen door een nieuwe, onder Apple Care. De oude heb ik niet afgegeven, omdat daar toch persoonlijke dingen op staan. Eigenlijk niets bijzonders allemaal, maar toch … …

Maar nu blijk ik die oude HD toch te moeten inleveren, omdat mij anders de nieuwe in rekening wordt gebracht, tegen een torenhoge stuksprijs. Vóór ik hem teruggeef, wil ik hem daarom op de een of andere manier definitief wissen, zonder hem open te maken (want dat mag niet) of hem ergens op aan te sluiten (want daar heb ik de snoeren niet voor).

Mij is gezegd dat het voldoende is als ik er een magneet bij houd. Is dat zo? En heeft iemand nog andere ideeën?

Ik zou die gewoon formatteren als dat nog mogelijk is. Als dat niet meer kan, dan zullen zij ook wel redelijk wat moeite moeten doen om uw data te kunnen afhalen en te bestuderen. Maar of ze zich daar werkelijk mee bezig gaan houden, daar twijfel ik toch aan hoor...

Veel geluk

alsje een magneet gebruikt moet het wel een sterke magneet zijn.

Magneet gaat waarschijnlijk moeilijk werken. Moet dan wel een heel sterke zijn. Je moet er maar op vetrouwen dat zijn geen belangstelling hebben voor de data die op de hd staat. Ze mogen natuurlijk niet zomaar de data lezen of eraf halen. Ik denk dat ze gewoon willen kijken wat er aan de hand is zodat ze een claim kunnen leggen bij de fabrikant. Vandaar dat hij terug moet.

Hamer en een paar flinke klappen :D

Mwoah, professionele bedrijven kunnen dan nog de data er wel afkrijgen hoor ;)

Een flinke EMP zou het toch moeten fixen, of niet? 8)

Wel even de rest afdekken met loodslabben…

Is de defecte HD nog wel toegankelijk dan??? Ald dit wel zo is kan je de hele schijf formateren, vervolgens helemaal volgooien met troep, en vervolgens weer formateren. Nu is al je data echt weg en nooit meer te herstellen. Maar als je schijf niet meer toegankelijk is, dan zou ik hem gewoon inleveren. Men kijkt vaak alleen even of de schijf wel echt stuk is en deze gaat vervolgens op de grote hoop. Het kost namenlijk veel tijd (dus geld)om de data proberen te achterhalen.