Hoe X bootable maken op externe HD?

Ik heb diverse backup programm's geprobeerd (retrospect, silverkeeper, clone copier) die bootable backups zouden moeten kunnen maken van X. Ook heb ik de root ingesteld (of hoe heet dat). Vervolegns ASR (Apple Software Restore) geprobeerd maar die wil geen partite van hoogtens 4 Gb doen. Al die informatie zo links en rechts van internet gehaald maar geen succes.... help... zijn er nog andere opties? Alvast bedankt!

Paul

Paul,

je moet Macosx gewoon via de installatie CD op de externe harde schijf installeren. Als je dit hebt gedaan kun je in je systeem voorkeuren een andere opstartschijf kiezen. Als je dan je externe harde schijf selecteerd start mac os X daar automatisch vanaf op.

Succes
Igor

Paul,

je moet Macosx gewoon via de installatie CD op de externe harde schijf installeren. Als je dit hebt gedaan kun je in je systeem voorkeuren een andere opstartschijf kiezen. Als je dan je externe harde schijf selecteerd start mac os X daar automatisch vanaf op.

Succes
Igor

Ja, dat begrijp ik Igor, maar het voordeel van zo'n back-up is dat ik niet alle updates, specifieke instellingen etc. etc. ook nog es moet gaan doen. Het is toch een gemis vergeleken bij Classic waar dat allemaal zo makkelijk ging, toch?

Paul

Van OS X backup ik alleen de systemlibraries,apps en mijn homedirectory (bij meerdere gebruikers ook hun homedirectories backuppen) ; dit is voldoende om bij problemen snel weer aan de slag te kunnen. OS X opnieuw van cd installeren, en de backupdirectories (eigen gegevens en instelingen)  uitwisselen en gaan maar weer....

er zin veel dure APPS op de markt om een werkende Backup te maken kijk een bij www.versiontracker.com/macosx en toets in the search engine BACKUP en dan krijg je de duren APPS