hoe zat dat ook al weer?

Ik heb het eerder op dit forum gelezen maar kan het niet meer terugvinden. Wil heel graag de hd opnieuw indelen en dan jaguar opnieuw installeren. Dat ik daarna een heleboel programma's opnieuw moet installeren neem ik voor lief maar een aantal vanmijn instellingen wil ik heel graag behouden ( . Ik ben de enige user op mijn Imac G4 en al mijn programma's staan op het eerste niveau (niet onder users/programma's). Welke bestanden/gegevens moet ik bewaren en hoe? alvast dank.

carbon copy cloner zou je een eind op weg helpen, vermoed ik.

Hi Olav

Nankovic heeft gedeeltetelijk gelijk, maar ccc kloont alles en dat is teveel begrijp ik.
De map documents is erg belangrijk en de de map library.
In jouw user map staan al jouw persoonlijke instellingen enz.
In de map library in de root herbergt de systeeminstellingen.

ff zoeken ben ik bang

succes

bij versiontracker kijken kan nooit kwaad natuurlijk

greetz

je kunt in CCC wel selecteren wat je wilt kopieeren/clonen.

klopt nankovic,

maar niet alles op de manier zoals Olav wil ben ik bang.

greetzz

Ik denk dat als je je preferences folder uit de library-folder in jouw user-map bewaard en deze dan weer terug zet op dezelfde plaats in het nieuwe systeem je aardig ver komt met wat je wilt bereiken. Want in deze files staan alle voorkeuren van alle programma's... (en een paar zetten ook nog extra files weg in je documenten map, maar dit zijn er maar weinig)

Hartelijk dank voor alle suggesties, ik zal zowel een ccc kopie maken als de preferences folder en documenten folder opslaan. en dan met Pasen maar een keer geen eieren zoeken. Dank voor alle hulp olav