Hoe zet je 1 Core uit

Hallo, Ik heb er iets over gelezen ergens, maar kan je 1 core uitzetten (is daar een progje voor) als je dat zou willen ?!

thx
Teeloo

Als ik mij goed herrinder zit er een tool in de [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/14358]CHUD Tools[/url] van apple waarmee je dat kan doen.

waarom zou je dat willen?

om te testen of een van de twee minder goed werkt? ik gis maar.

Nou, ik zou zien of ik dat zelf kan doen ivm stroomverbruik... gewoon puur uit 'het-kan' principe ;-)

[quote:e10d0a6a6d="Teeloo"]Hallo, Ik heb er iets over gelezen ergens, maar kan je 1 core uitzetten (is daar een progje voor) als je dat zou willen ?!

thx
Teeloo[/quote:e10d0a6a6d]
de developers tools installeren, dan kan je via het regelpaneel Processor in de groep hardware cores en cpu’s uitzetten.

Door één van de twee metalen polen uit de stekker te verwijderen alvoor je die stekker in het stopcontact steekt.

Het is een keer geprobeerd toen net de eerste iMacs met Intel uitkwamen, en het schijnt echt nauwelijks invloed te hebben op het stroomverbruik of warmte. Prestaties daarentegen.... :wink:

volgens mij, schakelen ze bij idle vrijwel uit hoor...., uit zichzelf

Ja, ik heb geen idee, wel zie ik bij idle, dat beide processoren parallel verbruik hebben. Doe je er 1 uit, krijgt de andere processor alles op zijn dak.

Volgens mijn verbuiken twee idle processoren niet zo heel veel meer dan 1 die dubbel belast is…

Maar leuk dat het kan.

grtn
Teeloo