Ik heb een Airport Express, die gooit Internet de ruimte in.
Beneden staat een recente iMac met een Airportkaart en die vangt het prima op.
Boven staat een oude iMac zonder Airportkaart en daar wil ik natuurlijk ook Internet.
(Het gaat om een iMac snow).
Nu dacht ik nog een Airport Express te kopen, die boven bij de iMac snow te plaatsen
en daar het signaal van beneden weer op te vangen. In de Apple store vertelde ze me
vandaag dat dat niet kon.
Die oplossing zou kunnen werken, maar je moet eerst even checken hoe het zit met verschillende stroomgroepen in jullie huis.
Waarom niet een tweedehands AirPort kaartje kopen voor de Snow?
[quote:d905e7696b]Waarom niet een tweedehands AirPort kaartje kopen voor de Snow?[/quote:d905e7696b]
Omdat die (2e hands) schandelijk duur zijn, en je bovendien voor de snow nog een extra airport bracket nodig hebt, wat nauwelijks te krijgen is. En een airport alleen 11b ondersteunt, zodat je hele netwerk naar 11b gaat.
Ik had hier ongeveer dezelfde situatie, en ik heb zo’n USB Wifi dingetje gekocht, werkt prima voor een fractie van de prijs. Let wel op of de ondersteuning in Mac OS X gegarandeerd is, daar kan dit forum je wel bij helpen (zoekfunctie)
Een kabel trekken is een stuk goedkoper dan een dergelijke oplossing. Ik weet overigens niet zeker of je wel APExpress <-> APExpress kan bridgen.
En anders inderdaad een wireless USB-dingetje. Wel bij Apple zelf bestellen anders wordt het huilen.
[quote:84b9158827="wilko"]Een kabel trekken is een stuk goedkoper dan een dergelijke oplossing.[/quote:84b9158827]
Jep, dat had ik ook zeker gedaan als dat zou kunnen ..
[quote:84b9158827=“wilko”]Ik weet overigens niet zeker of je wel APExpress <-> APExpress kan bridgen.[/quote:84b9158827]
Daar hoor ik ook de meest tegengestelde verhalen over.
[quote:84b9158827=“wilko”]En anders inderdaad een wireless USB-dingetje. Wel bij Apple zelf bestellen anders wordt het huilen.[/quote:84b9158827]
Als ik alle verhalen hier op het forum lees wordt mij niet direct duidelijk wat nou een goed werkende oplossing zou zijn (eenvoudige installatie / netjes beveiligd / stabiel). Daarbij verbaasd het met echt dat een Apple store daar geen goede oplossing voor heeft.
[quote:4c65208fcd="iSee"]Als ik alle verhalen hier op het forum lees wordt mij niet direct duidelijk wat nou een goed werkende oplossing zou zijn (eenvoudige installatie / netjes beveiligd / stabiel). Daarbij verbaasd het met echt dat een Apple store daar geen goede oplossing voor heeft.[/quote:4c65208fcd]
Hee, nou je het zegt… Ik kan er inderdaad geen een vinden op de Applestore.
Zo’n stroom-netwerk is wel leuk en aardig, in de praktijk blijkt het alleen niet super-supergoed te werken.
Ik blijf erbij: UTP-kabeltje trekken is het beste. In de toekomst zul je daar ook nog wel baat bij kunnen hebben, als je bijvoorbeeld besluit dat je een access point op zolder wil hebben.
Bij mij thuis heeft er bijvoorbeeld een tijd een Mac Mini beneden gestaan, het wireless bereik was om te huilen, dus uiteindelijk maar een kabel getrokken. Die Mini staat inmiddels niet meer beneden, maar diezelfde kabel is gebruikt voor 2 LAN-parties en nu hangt er beneden een wireless access point aan.
Zeker met de opkomst van TV en telefoon over internet is het lang geen slecht idee om op verschillende plekken in je huis UTP-aansluitingen te hebben.