Hoera voor iTunes en Quicktime, maar mijn mail ligt er uit.

Sinds het downloaden van iTunes en Quicktime (en vooral sinds de herstart die voor quicktime nodig is), vertikt iMail het. Of is dit als gevolg van 10.2.5 omdat ik geen herstart meer gedaan heb sinds die update.

iMail ontvangt nog wel berichten (het rode cijfertje in de Dock loopt langzaam op) maar opent geen vensters meer. Ik kan dus ook geen berichten meer lezen.
Iemand een idee?

hmm vaag file->nieuw weegrave venster? :?

Nou nog mooier. Ik dacht dat met een herstart het probleem wel eens opgelost kon zijn. Maar ik had potdomme een force quit nodig om van iMail af te komen. Nu hij opnieuw is opgestart, komt er wel een nieuwe weergavevenster, maar berichten bekijken, ho maar! Bij het openen van berichten krijg ik die strandbal in beeld en een minuut daarna een [b:fe1658af62]blanco[/b:fe1658af62] mail-venster.[/b]

:roll: :o :sealed:

Oh, en moderators: die [/b] op het eind komt omdat die bij het plaatsen van een bericht buiten het venster valt of op een andere manier onzichtbaar is.

Hier heb ik dus ook last van sinds QuickTime en iTunes 4 installatie! Wel draai ik nog gewoon het basis Mac OS X 10.2 Jaguar (zonder updates).

Hoe de-installeer ik programma’s op Mac OS X? Ben een Switcher, gewoon alles naar de Prullenbak slepen en klaar is Bas?

Okay, ik heb het volgende gedaan:

1 - iTunes en QuickTime naar de prullenbak gesleept en deze leeggemaakt
2 - Alle losse bestanden, behalve de .mbox, uit de Library-map verwijder
3 - Mac OS X 10.2.5 update geïnstalleerd
4 - iTunes 3.x update geïnstalleerd
5 - Herstart

Kortom, mail doet het nu weer, maar vreemd blijft het. Welke invloed kan iTunes hebben uitgeoefend op Mail waardoor het programma simpelweg gewoon niet opstart?

Geen idee wat ik gedaan heb, maar iMail doet het weer. Het heeft me alleen wel wat moeite gekost om de afbeeldingen normaal in beeld te krijgen. Ik heb daarom het vermoeden dat het quicktime was die de problemen veroorzaakte. Quicktime werkt bovendien niet zoals het moet als ik mijn computer enige uren aan heb gehad.