Ik zoek een hoes die mijn macbook (pro 15 inch) moet beschermen tegen stof en vieze handen. Dit omdat ik hem regelmatig buiten moet gebruiken.
In de store van Apple zag ik wel hard plastic hoezen staan, maar deze beschermen alleen de buitenkant, ik wil ook graag de toetsen en het scherm afschermen.
[i:ebb6698cb8]Leg nooit iets op het toetsenbord als u het beeldscherm hebt ingeklapt. Dit kan ertoe leiden dat de computer zichzelf in en uit blijft schakelen, waardoor te veel warmte wordt gegenereerd en de batterij leegloopt.[/i:ebb6698cb8]
Ik was namelijk ookal aan het kijken naar een dergelijk hoesje. Ik heb namelijk eens gehoord dat je op den duur de toetsen in het scherm zou kunnen zien als je niet zo’n hoesje gebruikt. Is dat waar en weet iemand wat de oorzaak daarvan is?
Als ik het hoesje van Crumpler zie lijkt me dat zeer handig. Alleen word het dan juist niet vet en vies als je hem als muismat gebruikt. En daardoor dus ook je scherm als je hem tussen je macbook stopt?
[quote:18d4cd1a1a="SpeedFreakNL"]Als ik hier gelijk even op mag inhaken.
Ik was namelijk ookal aan het kijken naar een dergelijk hoesje. Ik heb namelijk eens gehoord dat je op den duur de toetsen in het scherm zou kunnen zien als je niet zo’n hoesje gebruikt. Is dat waar en weet iemand wat de oorzaak daarvan is?
Als ik het hoesje van Crumpler zie lijkt me dat zeer handig. Alleen word het dan juist niet vet en vies als je hem als muismat gebruikt. En daardoor dus ook je scherm als je hem tussen je macbook stopt?
Bedankt voor reacties.[/quote:18d4cd1a1a]
ik gebruik hem niet als muismat, maar ja ik denk als dat gebeurt dat je scherm ook weer vettig wordt. Ik maak overigens ook gebruik van iKlear om mijn MacBook Pro en iPhone schoon te maken.
ik gebruik deze:
http://www.radtech.us/Products/NotebookScreenSavrz.aspx
en dan de universal die alleen het toetsenbord afdekt.
Werkt prima --> geen vettige vingers op scherm en je kunt het scherm er ook nog mee schoonmaken.
[quote:8c658e0420="SpeedFreakNL"] Ik heb namelijk eens gehoord dat je op den duur de toetsen in het scherm zou kunnen zien als je niet zo'n hoesje gebruikt. Is dat waar en weet iemand wat de oorzaak daarvan is?
[/quote:8c658e0420]
Ik heb dat inderdaad regelmatig gezien bij Powerbooks. Maar bij Ibooks en Macbooks nog nooit. Ik zou denken dat het komt door druk van de buitenkant als de laptop is ingeklapt maar weet dit niet zeker.
Mijn Macbook heeft nooit iets tussen het toetsenbord en het scherm, maar is altijd wel netjes in een stevige laptoptas verpakt, en ik oefen er nooit druk op uit.