Hoeveel intern geheugen om video te bewerken

Ik heb in mijn huidge Windows pc 1024 mb intern geheugen. Dit heb ik speciaal gedaan voor het videobewerken. Als ik straks overstap naar een iMac is het dan raadzaam om er ook 1024 mb in te nemen of volstaat de standaard 512 mb.

bedankt

Breuf

Minstens 1gb zal ik je willen aanraden

Ik had eerst 768 MB in mijn PowerBook, dat ging opzich prima met Final Cut Pro, maar nu ik 1,25 GB heb werkt het vele malen soepeler. Ik (en veel mensen met mij) zeg altijd: koop zoveel geheugen als je kan/wil betalen!

En daarbij, koop het niet bij apple!

Hartelijk dank iedereen. Boerke: waar koop ik het dan?

[url]http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=61861&highlight=ram+kopen+goedkoop[/url]

Ik haal het meestal bij de plaatselijke afhaal-pc-boer. Lekker goedkoop. Mochten er errors in zitten, dan heb ik altijd nog 1 jaar garantie.

Andere mensen spelen liever op save en kopen wat duurders.

heb 1 gig in mn iBook zitten, en iMovie draait wel goed, hoewel het renderen wel ns lang wil duren.. kzou eigelijk ns moeten upgraden naar 1,5 gig...

hey..

toen ik mn iMac Core Duo kocht, dacht ik bij het horen van de prijs van 1Gb geheugen bij apple(€189), dat komt later wel… maar ondertussen was het overal nog vrij duur… nu vond ik in een ander topic een site, namelijk www.memoryx.com
daar is het geheugen vrij goedkoop, ik kwam voor 1gb geheugen uit op een kleine €105 euro, incl. verzendkosten.

heel erg goedkoop, in nederland kost het spul minstens €130, en dan hebben we het nog niet over verzendkosten… nu vroeg ik me alleen af, heeft er iemand ervaring met deze site? ooit wat besteld, en zo ja, hoe waren de leveringstijden, de service etc.?

alsvast bedankt :slight_smile:

Op Macstuff.nl hebben ze nu een aanbieding van 1 gig intern geheugen voor 113 euro volgens mij. (dit geld wel voor de Intel Dua Core, weet niet of het ook voor andere modellen is)

[quote:e2ea316cc8="Paulster"]Op Macstuff.nl hebben ze nu een aanbieding van 1 gig intern geheugen voor 113 euro volgens mij. (dit geld wel voor de Intel Dua Core, weet niet of het ook voor andere modellen is)[/quote:e2ea316cc8]

thnx, die heb ik besteld. Om een onduidelijke reden bestel k toch liever niet iets, wat ik niet ken uit het buitenland…

ik hoop dattie snel komt :smiley:

pfff khad het afgelopen woensdag binnengekregen.. t erinzetten was nog pittig, gaat niet zo makkelijk als bij een 'normale pc'... de eerste 3 keer pakte die hem niet goed ofzo... uiteindelijk is het gelukt 8)

1,5Gig werkt heeeerlijk, vooral in FCP merk ik het heel erg, heerijk!