Hoeveel is mijn iPhone 4 nog waard momenteel?

Hallo iedereen,

Gisteren heb ik voor kerstmis een iPhone 5 gekregen.
Nu had ik al een iPhone 4, dus zou ik deze graag verkopen.
Nu vroeg ik me af hoeveel deze nog waard is.
Ik heb al het Apple recycle programma doorlopen en daar kwam op het scherm dat ik nog € 89,00 zou terugkrijgen.
Nu lijkt me dit wat weinig en denk ik dat er meer uit te halen valt.
Nu zou ik niet weten hoeveel juist en vraag ik jullie mening.

Om jullie wat te helpen met dit te bepalen, zal ik jullie wat extra info geven over mijn iPhone 4 die ik heb :-)
[list]
[*]Het is een zwarte iPhone 4 van 32GB
[*]Hij is nooit gejailbreaked geweest
[*]Er zijn geen barsten aanwezig
[*]Er is ook geen waterschade aanwezig
[*]Er zijn amper krasjes te zien. De iPhone heeft altijd in een hard cover gezeten met een screen protector vooraan het scherm
[*]Hij heeft steeds in een hard cover case met extra dust plugs gezeten, dus de headphone-jack en het connector-slot zijn nog steeds stofvrij
[*]Hij is op dit moment 2 jaar en 1 week oud
[*]Hij is simlock-vrij
[/list]
Hopelijk kunnen jullie mij wat helpen.

Alvast bedankt!

Die vraag is al eens eerder gesteld:
http://www.onemorething.nl/community/topic/hoeveel-is-mijn-iphone-4-nog-waard

Ja die post heb ik reeds gelezen, maar het gaat hem daar om een iPhone 4 van 16GB terwijl ik een iPhone 4 van 32GB heb.
Ook zitten we al een redelijke poos verder in de tijd, dus kan het zijn dat mijn iPhone natuurlijk wat minder waard is.

in die post staan wel diverse links naar websites die telefoons inkopen, op die websites kan je een actuelere prijs vinden.

Ja maar die website's hun prijzen zijn ook vrij laag.
En aangezien ik denk dat ik er meer uit kan krijgen vraag ik hier op het forum wat hulp.

Gewoon eens op Marktplaats.nl proberen! Zet hem erop en kijk wat de prijs doet.. biedingen.
P.S. Niet versturen, gewoon laten ophalen. Wordt zo enorm veel mee gerotzooid.

Ik was al van plan om hem op Marktplaats te zetten, maar ik zou toch willen weten hoeveel hij ongeveer waard is, zodat ik achteraf geen spijt kan krijgen dat ik hem voor veel te weinig verkocht heb.

Nieuwwaarde is (slechts) 385 euro. Oké, dan heb je slechts 8gb. Maar goed, het is een relatief verouderd model waardoor ik me afvraag hoeveel mensen nog behoefte hebben aan 32 gb in een iPhone 4.

Toestel is 2 jaar oud, en intensief gebruikt.. Ik zou hem zelf niet eens willen hebben!;)

Maar goed, zet hem op Marktplaats, maak er een mooie advertentie van, en kijk een paar dagen wat de biedingen doen. Je hoeft er ook niet meteen op in te gaan.

Ik heb toevallig afgelopen zaterdag mijn iPhone 4 32GB verkocht voor €225,-. Buiten een paar gebruikerskrasjes op de achterkant (eigenlijk logisch na 2 jaar gebruik) was ie nog in perfecte staat.

Op marktplaats zetten met bieden vanaf 200,- euro, zou ik zeggen... En niet versturen (al helemaal niet met postnl) maar laten ophalen.

Houd de 4 achter de hand. De weliswaar schitterend gedesignde 5 zul je snel beu zijn en willen verkopen omdat...de batterij het geen dag volhoudt.

Weet dan niet wat je allemaal uitspookt met je iPhone, maar ik haal het einde van de dag over het algemeen makkelijk. (zolang ik niet uren lang achtereen loop te browsen als ik in de trein zit)

Ik heb zelf geen 5 maar bij familie en vrienden zitten
heel wat klagers over de batterijduur, vergeken met
de iPhone 4 of 4S die ze voordien hadden.

In vergelijking met mijn 4s gaat mijn 5 bij hetzelfde gebruik de helft langer (anderhalve dag) mee

Mijn iPhone 5 houdt het ook keurig een dag vol. Gebruik hem redelijk intensief.

Gewoon die telefoon op marktplaats zetten en afwachten wat je ervoor krijgt. Het codewoord voor marktplaats is [b]geduld[/b]. Je moet echt niet denken dat je iets binnen een dag verkoopt, wacht lekker een weekje.

De prijs die je ervoor krijgt hangt af van verschillende dingen: de staat van de iphone, hoe oud die al is (toch al 2 jaar), hoe goed is de batterij nog, etc. En niet te vergeten: markt en aanbod. Woon je in een gehucht in een niet-dichtbevolkt gebied of in een drukke stad in de randstad? In de randstad zul je jouw iPhone sneller kwijt zijn dan in een dorpje als America (L ). Mensen willen het nl. het liefst ophalen (en geloof me: dat wil jij ook het liefst).

[b]Tip: maak goede foto's![/b]

Ik ben van de 4 overgeschakeld naar de 5 en de batterij gaat zeker en vast langer mee.
In het begin mogelijk nog niet, omdat je dan een nieuwe gsm hebt en er dan ook meer mee bezig zal zijn. Nieuwe apps voor iphone5 downloaden en testen, zwaardere spelletjes spelen die voor een vorige versie te zwaar waren,...
Als je hem evenveel gebruikt en voor exact hetzelfde als je zou doen met je vorige versie, dan kom je zeker en vast langer toe met de batterij dan voorheen!

Ok bedankt iedereen voor de info!

Heb toevallig gisteren een i4 16GB zwart verkocht voor een vriend. Home-button werkte niet meer dus as-is verkocht. Wel alle accessoires incl. doos en dergelijke erbij. Het toestel had de "normale" gebruikerskrasjes maar verder niets opzienbarends. Verkocht voor €200
Dus voor jouw 32GB (in 100% werkende staat, ga ik vanuit) moet je er zeker meer dan dit voor kunnen krijgen. Ik heb hem immers verkocht met een kapotte home-button.

Je kan natuurlijk ook zelf ff kijken op Marktplaats i.p.v. een topic droppen waar niemand je een zinnig antwoord op kan geven :sarcastic: