Hoeveel kost een huisstijl?

Hoeveel kost eigenlijk een huisstijl: logo ontwikkelen en daarna briefpapier, visitekaartje en enveloppe laten maken. Dus geen drukwerkkosten! Wat is een acceptable uurtarief?

90-100 euri per uur

het hangt er helemaal vanaf hoe ervaren iemand is,.. keis je iemand die net klaar is met zijn studie zal hij het ook voor 40 euri per uur wel willen doen.

aan te raden is een vrijblijvende offerte aan te vragen bij verschillende drukkerijen en/of ontwerpbureau want veel drukkerijen doen ook ontwerp...

Zo kan je vergelijken want de prijzen zijn want ze verschillen echt in de 100den euro’s

maare offsetdrukkerijen doen alleen grote oplages van boven de 5000 stuks hoor

[url=http://www.fred6.nl/]Fred6[/url] is bijvoorbeeld een goede.

ik hou me altijd aanbevolen een vrijblijvende offerte te maken voor je. ;)

je kunt me bereiken via het profiel…

Patrick

Ik heb nog niet echt een concreet antwoord! Is 90 euro per uur niet veel? En hoeveel zou een huisstijl kosten dan! Hoeveel uur word daar over het algemeen voor gevraagd dan?

er is niet echt een antwoord op te geven een minder kwalitatief bedrijfje vraagt 250 euro voor 1 logo en een ander bedrijf vraagt idd zo'n 80 euro per uur je komt allereerst daar aan met je idee ze zullen dan naar je luisteren en vertellen wat de mogelijkheden zijn wat meestal gratis is daarna ontwerpen ze een proef voor je wat je al een paar uren gaan kosten daarna het definitieve ontwerp....

1 ding is zeker dit is geen goedkoop grapje teminste als je het door een offset drukkerij achteraf laat drukken…mischien kan je bij particuliere drukkerij bij je om de hoek langs gaan die printen visitekaartjes in kleur en is goedkoper

Ontwerp bureau's die aangesloten zijn bij BNO (bond nederlandse ontwerpers) gaan uit van 2500 euro voor alleen je logo... daarna volgt nog je huisstijl... ga uit van 100 euro per uur. 10 uur voor de huisstijl ben je ongeveel 3500 euro kwijt.... maar dat is als je een prof bedrijf aanspreekt...

Dat is van veel dingen afhankelijk. Als je bij één van de grotere reclameburo’s in nederland een huisstijl laat ontwikken kost je dat veel geld (heel veel geld). Wil je dit laten doen bij een drukkerijtje op de hoek dan kost dit veel en veel minder. (Dit hoeft per definitie niet van mindere kwaliteit te zijn) Wat zijn je wensen? Verstandig is om inderdaad geen uurprijs af te spreken maar een offerte te laten maken conform jouw specifieke wensen. (zonder nacalculatie).

[quote:255eda9e14="Steve Brooklyn"]Ontwerp bureau's die aangesloten zijn bij BNO (bond nederlandse ontwerpers) gaan uit van 2500 euro voor alleen je logo... daarna volgt nog je huisstijl... ga uit van 100 euro per uur. 10 uur voor de huisstijl ben je ongeveel 3500 euro kwijt.... maar dat is als je een prof bedrijf aanspreekt...[/quote:255eda9e14]

Steve’s Right!

...de huisstijl van ABN/Amro kostte destijds 15 miljoen gulden, die van de Rabobank een veelvoud. Ik denk dat er best veel mensen zijn die het voor de helft voor je willen doen. Maarre... een huistijl is veel meer dan een serie lettertjes in een paar kleuren op een A4. Ultiem zegt het ook iets over de mentaliteit van de onderneming, de positionering... ga maar door.

Maar ik sluit me wat dat betreft bij Adriaan aan. > Fred6.
Ze meldt zich hier misschien zelf.

:mrgreen:

Neem eens contact op... we komen er vast wel uit.

Of wil je weten wat je zelf moet vragen?

:apple:

[quote:b17e73837c="Adriaan Mol"][url=http://www.fred6.nl/]Fred6[/url] is bijvoorbeeld een goede.[/quote:b17e73837c]

Is volgens mij wel van een bekend iemand… :wink:

Ja, het is niet voor mezelf bestemd. Dus helaas geen klant voor jullie :) Maar toch bedankt voor alle reacties.

Is altijd een lastige vraag.

Belangrijkste is wat de klant verwacht. En wat hij uit wil geven.

Wij hebben veel MKB-klanten, die van een bedrag van € 1500 schrikken.
En wat is een huisstijl? De bloemenkiosk bij ons op de hoek wilde een nieuw logo. Budget € 300. Huisstijl bestond uit visitekaartje, raambelettering en stempel. Op zich wel een uitdaging, maar met wat clipart heb je er weer een tevreden klant bij. En in 4 uur tijd heb je dit gemakkelijk in elkaar gezet.
Maar je moet dan ook niet vragen om een ‘creatieve verantwoording’ 8)

Ik reken 57 euro per uur.

80 tot 100 euro per uur??! Ik ben geen advocaat…

Gemiddeld (voor zover dat bestaat) en uitgaande van huisstijlen die ik in het verleden heb gemaakt, kun je voor een 600 euro (of zelfs minder) klaar zijn.

Maar, zoals al eerder gezegd, dit is helemaal afhankelijk van de verdere wensen.

Alle waar naar zijn geld!

De prijzen genoemd in dit topic zijn absoluut niet teveel. Okey, het is geen kattepis maar bedenk dat er mensen bezig zijn om de identiteit van je onderneming en de communicatie naar buiten toe vorm te geven.
Dit is zeer belangrijk en het vergt veel werk van mensen die weten waar ze mee bezig zijn.

het verbaasd mij nog steeds hoeveel mensen reageren met ‘goh… zo’n logootje heb je toch in 5 minuten gemaakt?’

ik ben sinds vorig jaar begonnen. heb eerst het grafisch lyceum gedaan en momenteel doe ik de Kunstacademie (interaction design).

Ik vraag maar 25 euro per uur. En dat voor dezelfde kwaliteit als een duur bedrijf en misschien nog wel beter. Dit is zo goedkoop omdat ik er nog niet van hoef te leven. En ik de klanten die ik nu heb ook weer als visitekaartje kan gebruiken.

Thijs, ook al ben je 'maar' een student, dat wil niet zeggen dat je zoweinig geld moet vragen.

Dit onderwerp heb ik een paar jaar geleden besproken met iemand van de BNO die op onze akademie een gastles verzorgde.
Deze persoon vertelde dat je als student zeer zeker 60 euro per uur zou kunnen vragen. ga je ver onder de prijs van de proffesionals zitten dan doe je aan marktvervuiling.
je kan zeggen dat we allemaal concurrenten van elkaar zijn, maar we zijn allemaal verantwoordelijk voor de markt.

Dus student: niet minder dan 50 euro per uur.