Hoeveel libraries is genoeg ?

Sinds de installatie van Jaguar ben ik de weg een beetje kwijt.

Op mijn harde schijf (rootlevel) heb ik een map met de naam Bobliotheek. Daarin mappen als keyboard, colorsync enz.

Verder zit er in mijn systeemmap nog een map die bibliotheek heet (overigens de enige map in mijn systeemmap).
Ook in die map zitten mappen als colorsync en keyboard.

Nu weet ik dat er voor iedere gebruiker aparte mappen zijn met fonts en libraries, maar is dit niet een beetje teveel ?

Groeten,
Frans.

Frans er is er nog een en die staat in je gebruikers map :)

Dit was echter ook al in 10.1. Ik neem dus aan dat je eerst 9 gebruikte.

Wen er maar aan want je kunt er niks an doen. Dat is het systeem nou eenmaal…

In de bibliotheek map in jouw gebruikersmap staan al je voorkeuren en dergelijke. En die zijn voor elke gebruiker verschillend

om het nog completere te maken heeft elke gebruiker ook zijn eigen library. voordeel van die structuur? in ~/library zit alles wat alleen die ene gebruiker aangaat. anderen val je er niet mee lastig. handig wanneer meerdere gebruikers verschillende instellingen etcetera gebruiken. zo blijven ze uit elkaars vaarwater. en blijft het voor iedereen min of meer overzichtelijk.

Bedankt voor jullie snelle reactie.

Zit ik nog met een ding: als ik de systeemmap open zie ik alleen de bibliotheekmap. Dat klopt ?

Ik had ergens gelezen dat Apple veel dingen onzichtbaar heeft gemaakt om 'geklooi' te voorkomen.

groeten,
Frans

Dat klopt!

Apple heeft veel dingen verborgen en beveiligd. Als iets probeerd de librarie op root niveau  in te plaatsen zal dit niet gaan. Is helemaal beveiligd.

Kunt wel inloggen als root en dan kan je alles bewerken, maar of dat nou zo slim is… :wink: :slight_smile:

/System/Library : zitten alle systeem spullen, kan je beter van afblijven. /Library : zitten spullen (pv screensavers) die alle users kunnen gebruiken ~/Library: zitten spullen die jij allen kan gebruiken.