Hoeveel mensen werken er aan MacOSX, Windows, Ubuntu?

Hoeveel mensen werken er aan MacOSX?

Windows??

Ubuntu??

1 like

Hier 1 persoon met alle 3 besturingssystemen.

Werken AAN, niet met.

Oftwel hoeveel mensen maken MacOSX, Windows en Ubuntu per OS.

Voor alledrie loopt dat in de duizenden.

Iets zegt me dat zowel Apple als Microsoft het wellicht niet eens weten en als ze het wel zouden weten ze het niet zouden zeggen.

Hoe dan ook, ik zou het ook wel willen weten.

Microsoft totaal: 181,000 people in full-time positions worldwide
Apple totaal: 154,000

Maar dan weten we nog steeds niet hoeveel daarvan aan MacOS en Windows werken.

1 like

Een fractie daarvan.

1 like

Leuke vergelijking Canonical Number of employees slechts 505

Maar ik begreep dat aan Ubuntu meer dan 181,000 vrijwilligers werken uit de open source gemeenschap.

Zo moet je het volgens mij niet zien. Ubuntu is één van de vele distributies van Linux. De door jou genoemde vrijwilligers, maar ook medewerkers van bedrijven werken aan onderdelen van Linux, waar Ubuntu dan weer gebruik van maakt.

Oudere quote.

Laten het er nu 10.000 zijn. Maar nog steeds een fractie van het totaal aantal Microsoft medewerkers.

Vroeger had je aparte teams voor bijvoorbeeld iOS en OS X (later MacOS), als ik het wel heb, hebben ze nu een andere opzet en werken ze met het hele Development-team eerst een aantal maanden aan bijvoorbeeld MacOS en vervolgens aan iOS/iPadOS. Dat maakt het lastig kwantificeren, tel je iedereen mee die ooit in een jaar aan MacOS heeft gewerkt, of die op dit moment aan MacOS werkt, of tel je de fte’s?

Maar een Linux kernel is maar 2 mb,
Terwijl een Ubuntu install wel 2.3GB ineemt,

Appelen en peren.

Kernel versus geheel OS plus tools, libs etc etc

Een (Linux) OS is véél meer dan alleen de kernel.

@gutias45 Ubuntu is een Linuxdistributie of ook wel distro, het is een besturingssysteem bestaande uit de Linuxkernel en andere software die op elkaar is afgestemd. Linuxdistributies behoren tot de zeer diverse Linuxfamilie van Unix-achtige besturingssystemen.

Zoals jij het omschreef leek het of die meer dan 181,000 vrijwilligers voor Canonical werken en dat is niet het geval, ze werken aan hun eigen projecten.