Hoeveel nummers luister je daadwerkelijk in je pocket?

Ik heb een 40GB iPod van de 3e generatie, en ik heb er zo'n 9500 liedjes opstaan. En sinds ik firmware versie 2.3 erop heb staan, luister ik voornamelijk met de shuffle functie aan (daarvoor gebruikt ik het ook wel eens, maar het zat weggestopt en was niet echt interessant om het snel aan te zetten). En ik moet zeggen, ik ben er helemaal wild van. :D

Ik kwam nogal wat nummers tegen die ik nog nooit gehoord had, dus rees bij mij de vraag hoeveel liedjes er er op mijn iPod staan die ik nog nooit gedraaid heb.

Ik heb toen in iTunes een slimme afspeellijst gemaakt (op mijn iPod) met alle nummers die precies 0 keer afgespeeld waren. Tot mijn verbazing waren dat er 7351! :o

Nu shuffel ik alleen nog maar de nummers die in die slimme afspeellijst staan, en ik hoop dat die lijst binnen een aantal weken toch wel leeg moet zijn. (elk nummer dat minimaal 1 keer is afgespeeld, verdwijnt automatisch uit die lijst)

leuk idee!

waarom staan ze dan op je iPod/computer. Als ik een cd koop :innocent: luister ik hem eerst voordat ik hem op mijn iPod zet

??? beetje vaag, als je t mij vraag…

ik denk dat je er wel langer mee bezig bent dan een paar weken of je moet dag en nacht luisteren

reken maar uit:

ongeveer 7300*3min is toch al zo’n 21900 minuten en dat deel je dan door een week
is toch zo’n 2,2 week constant zonder pauze luisteren…

Als je dat lukt :smiley:

Het gaat hier om hoevaak de liedjes op je iPod afgespeeld zijn, dat betekent dus niet dat ik al die 7000 liedjes nog nooid gehoord heb. En het komt wel eens voor dat je een cd koopt alleen voor een paar liedjes, zonder dat je de rest ooit gehoord hebt.

En het eerste wat ik thuis altijd doe als ik een nieuwe cd heb, is overzetten in mijn iTunes/op mijn iPod. Ik geloof dat van de laatste 50 cd’s ik de cd zelf nog nooit afgespeeld heb.

/edit: HAP ik hap lekker he! :stuck_out_tongue:

Misschien een beetje een domme vraag...

Maar als ik een nummer met mijn iPod afspeel, zet hij in iTunes dan ook neer dat ie een keer is afgespeelt???

Het id is trouwens koel! :smiley:

[quote:54bfcc0250="Mak"]Misschien een beetje een domme vraag...

Maar als ik een nummer met mijn iPod afspeel, zet hij in iTunes dan ook neer dat ie een keer is afgespeelt???

Het id is trouwens koel! :D[/quote:54bfcc0250]

Als je in iTunes vanaf je iPod aan het luisteren bent wel ja. Als het je muziek uit je normale bibliotheek is, dan niet. Of je moet automatisch synchroniseren hebben ingesteld, ik denk dat ie dan wel het totaal aantal keren laat zien. Maar dat weet ik niet zeker.

Ik wist niet dat er slimme afspeellijsten op de iPod konden. Dat zal wel alleen bij Firmware 2.x zijn?

luister zo nabij de 100 nummers op mijn ipod (5gb). Is nabij de 600 mb.

Mijn vriendin luisterd naar ongeveer hetzelfde aantal op de ipod shuffle.

M

luister zelf ook vaak alleen de shuffle en heb 10.019 muziekbestanden en dat breid elke dag wel weer uit. Maar mijn ervaring is dat er ongeveer 500 tot 1000 liedjes bij mij populair zijn maar sinds ik heel vaak shuffle gebruik omdat ik me verveel op school waardeer ik bepaalde muziek meer!! maar het is ook het gevoel van:ik heb alles bij me en ik kan luisteren wat ik wil. Als ik een ipod mini had en die zou ik elke dag of week even updaten met andere muziekjes dan zou ik me ook zeker vermaken maar dan heb ik toch snel van:oh jammer dat ik dat net niet bij me heb,maar dat is van mijn kant echt overdrijving!! maar ben wel trots op mijn ipod photo hoor! :wink:

Ik verbaas me erover dat iTunes bij zoveel mensen (niet alleen in dit draadje) nog onbekend terrein is. Er kan zoveel met iTunes.

De slimme afspeellijsten en de volledige integratie met iPod zijn de sterke punten van iTunes.

iTunes houdt alles bij wat er op de iPod gedraaid wordt. iTunes weet hoe vaak en wanneer je een nummer hebt beluisterd en (als je sterren toekent) wat je ervan vond. Het maakt niet uit of je die nummers op je iPod of vanuit iTunes geluisterd hebt, de iPod is gewoon een verlengstuk van de iTunes library, het wordt gewoon bij elkaar opgeteld.
Met de slimme afspeellijsten kun je dan weer nummers sorteren en ordenen en terug op de iPod laten zetten. Bijvoorbeeld nummers die je (al een hele tijd) niet gehoord hebt. Of om nummers die je goed vindt, vaker langs te laten komen. Of om mindere nummers maar helemaal niet meer op de iPod te laten zetten. Noem maar op…
Juist als je een kleine iPod hebt (de mini of de shuffle) zijn slimme afspeellijsten volgens mij onmisbaar.

Om even op de vraag terug te komen:
Mijn voorraad muziek is 54GB en 14.500 nummers groot. Sinds ik in januari vorig jaar door een domme fout van mijzelf de library (dat is het bestand dat de afspeelgegevens en de waarderingen bijhoudt) ben kwijtgeraakt, heb ik 23GB, bijna 9000 nummers, nog niet gehoord. Maar dat zijn voor een groot deel nummers die ik al jaren op cd heb, dus helemaal onbekend zijn ze niet.

Ik heb even een vraagje.

De situatie is als volgt. op de Ipod photo staat al 10 gig aan mp3’s. Deze mp3’s staan niet in het itunes programma. Nu zijn er nieuwe mp3’s gedownload en in itunes gezet. En nu is mijn vraag kan ik die gewoon naar een ipod verzenden of haalt hij dan alle mp3’s die op de ipod (en niet in itunes staan) dan weg.

Kortom moet itunes altijd synchroom zijn met je ipod?

Ik heb een slimme afspeellijst gemaakt met als criterium 'Laatst afgespeeld ligt niet in laatste 2 maanden'. Op die manier heb ik altijd een vers nummer. En komen goede nummers niet pas binnen een jaar terug voorbij. Mijn iPod staat altijd op die afspeellijst. Albums, artiesten,... gebruik ik eigenlijk nooit.

Ik heb ook zo'n speel lijst gemaakt in iTunes. erg handig.

Alleen heb ik de playcount van mn PC niet mee genomen, dus nu heb ik 1941 van de 2745 die ik heb, nummers nooit geluisterd
Dus dat word lekker shuffelen de komende tijd :slight_smile:

Ik kies toch graag een album uit om naar te luisteren. Ieder album heeft op de een of andere manier een bepaalde sfeer/gevoel.

Ik maak meestal een download in excel van m’n bibliotheek en maak dan txt bestanden met potentiele aanraders die ik lang niet geluisterd heb. Als ik het dan even niet weet kan ik altijd nog in die txt bestanden neuzen.

[quote:db93737bf5="J-roen"]Ik kies toch graag een album uit om naar te luisteren. Ieder album heeft op de een of andere manier een bepaalde sfeer/gevoel.[/quote:db93737bf5]

Je kan bij zo’n slimme afspeellijst de nummers die aan de voorwaarden voldoen beperken op albums. Zo heb je altijd een vers, nieuw album klaarstaan.

Ik heb ook zo'n playlist gemaakt een tijdje terug, maar het is vaak zo dat ik liedjes skip in die playlist omdat ik ze beu ben of dat het echt zo van die liedjes zijn waarvoor je in de stemming moet zijn. Daardoor blijft de playcount dezelfde, want een onvolledig beluisterd lied wordt niet meegeteld. Kan je inschakelen dat hij dat wel moet doen? Want nu heb ik in feite niet veel aan die playlist