Hoeveel RAM in Dual G5?

Hi guys,

Ik wil deze week een dual G5 machine bestellen maar vraag me nog even af hoeveel RAM ik erin moet stoppen. Ik dacht momenteel aan 2GB. De vraag: is dit genoeg?

In mijn Powerbook zit momenteel 1GB en af en toe merk ik dat het best wat meer zou mogen zijn. Is die 2GB voorlopig okee of zeggen jullie van gooi er meteen 4 in?

Maximaal 8GB dacht ik... De keus is geheel aan jou hoeveel je nodig denkt te hebben :) (1GB draait al super, dus 2GB is zat)

hangt er natuurlijk van af wat je gaat doen met de machine, maar ik denk dat 2 gb ruim voldoende is, het is maa een kleine opgave om er later wat bij te plaatsen mocht het niet afdoende zijn.

2gig is idd genoeg, maar als je bijvoorbeeld veel videowerk doet is dan raad ik aan er meer in te doen.

Let wel: Geheugen bij apple kopen is duur, ik heb zelf 2gig gekocht bij de pc boer en dat gaat al een jaar goed.

Wat ik erop ga doen is:

meteen:

• webdesign (Photoshop, Illustrator etc.)
  • development (PHP, apache, MySQL en allerlei andere UNIX based servertoepassingen)
  • java ontwikkelen

in de toekomst misschien: video/audio editing.

[quote:5418194a7b] - webdesign (Photoshop, Illustrator etc.) - development (PHP, apache, MySQL en allerlei andere UNIX based servertoepassingen) - java ontwikkelen [/quote:5418194a7b]

Dan is 2gig meer dan genoeg, en zoals k!p al zei, achteraf er gewoon bij paatsen zodra je het nodig denkt te hebben

[url=http://macwereld.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=106&Itemid=62]hier een handige hint[/url] over benodigd geheugen op de Mac. :)

ik zou ook pesoonlijk voor 2 gig gaan als ik een powermac ging kopen. Voorlipig houd ik het nog wel bij me PowerBook 1,5 GHz

2 gig lijkt me ook wel voldoende :) maar het is wel heerlijk om 4 gig er in te hebben, je start photoshop cs op, en je hoeft amper naar je laadschermpje te kijken en het staat allemaal al klaar.

Ik heb sinds 14 dagen een PowerMac G5 dual 2,0 (nieuwe generatie) met 2 GB intern. Draait prima. Ik heb er ook photoshop CS2 op staan. Draait sowieso al heel snel omdat het ook 64-bit is. Foto's openen kan nog altijd sneller omdat ik scan en dan zit je met bestanden van 40mb tot 100+mb. Foto's bewerken gaat snel. Geheugen is niet-Mac, maar wordt al jaren getest door mijn winkel. Begin met 2 gb, steek er later nog 2 gb bij.

ik zou gewoon 2 dimms nemen elk 1gb. Kan je later altijd uitgebreid uitbreiden.

klotezin zeg…

[quote:d32c8dc2e5="Nikita"]Maximaal 8GB dacht ik... [/quote:d32c8dc2e5] In de PM G5 1.8 en de Dual 2.0 GHz kan maximaal 4 GB geheugen (4 beschikbare sleuven), in de Dual 2.3 en 2.7 kan maximaal 8GB (8 beschikbare sleuven). Mijn Dual 2.3 heeft 2,5 GB geheugen (2GB bijgekocht) en gaat als een speer. Werk veel met grote Photoshop bestanden en haal nogal wat uit Photoshop. Echt prettig.

2 gig is genoeg. Ikzelf ben veel met foto en video bezig, maar ik heb mijn Ram verbruik nog nooit voorbij de 1600 mb zien gaan... meer is dus voorlopig niet nodig zou ik zeggen.