Hoeveel RAM nodig voor 8.6 op een 7200?

Hi ik heb nog een oude PowerPc 7200 met 16MB RAM geheugen ik had vroeger al eens geprobeerd met 8.1 erop te zetten maar toen was hij niet meer vooruit te branden dus ik ben van plan om extra ram geheugen bij te kopen maar is 128MB Ram genoeg om 8.6 te laten werken zonder problemen?

alvast bedankt

Jahoor,

Meer als genoeg.
meer geheugen is altijd beter, 128MB is echt wel genoeg.

suc6

ligt eraan wat je ermee wilt doen maar 128mb is meer dan genoeg

internet, briefje typen, scannen

geen zware dingen zoals photoshoppen ofzo

achterop de scanner zit ook een poort naast usb (voor zo’n stekker met schroefjes)
moest iemand een idee hebben welke deze is en of ik deze zo aan m’n mac kan hangen
altijd welkom

Wat voor scanner is het, mogelijk (als je mazzel hebt) een SCSI poort, dan kun je hem zo aan je 7200 pluggen. Anders een PCI USB of gecombineerde Firewire/USB kaart (moet natuurlijk wel door 7200 en OS 8.6 ondersteund worden). Volgens mij draait een 7200 ook met OS 9, dat is een stuk nieuwer.

Het is een Microtek 4800 (iets van een 3 a 4j oud) is 128MB + de 16MB die er nu inzit genoeg om makkelijk 9 gebruiken?

ja.

voor de scanner… als de stekker past zit je goed (tja makkelijker kan ik het niet maken)

[quote:d3512baa9a="iSpons"]Het is een Microtek 4800 (iets van een 3 a 4j oud)[/quote:d3512baa9a] Heb even op de site van www.microtek.com gekeken, die aansluiting met de schroefjes is voor een (optionele?) diamodule, is dus geen SCSI.

aha, dat kan ja. Die aansluiting is veel kleiner dan een scsi-aansluiting. Zit er op de scanner een bredere aansluiting? (let op, verwar het niet een parallele poort).

Overigens heb ik jaren gewerkt op Systeem 8.6 op een Performa 5200 die ik helemaal vol had gepropt met RAM… een whopping 64 megabyte! :stuck_out_tongue:
Hier deed in in Photoshop toch vrij zware dingen mee. Ik kon wel koffie zetten bij een onscherp masker filter enzo, maar hij deed het wel.

Dus met 128 MB moet de machine op 8.6 behoorlijk goed uit de voeten kunnen.

hm nee er staan maar 2 poorten op die en een usb

bestaat er zo geen tussenstuk voor?