Hoeveel RAM

Hallo!
Mijn eerste post op dit forum! (Vergeef me als mijn bericht in de verkeerde categorie staat).

Ik sta hier thuis met 2 Apple computers (27" iMac / 15" MBP).
Mijn iMac heeft op dit moment 4GB RAM. Tot voor kort was dit niet echt een probleem maar ik begin te merken dat hij tekort begint te komen. De tijd om up te graden is dus nabij!

Nu is mijn vraag hoeveel RAM ik zou plaatsen? Ik studeer Grafische en werk dus vooral met Illustrator, Photoshop en Indesign. Ikzelf had gedacht aan 8GB of raden jullie meer aan?
Het gaat om een 27" i3 3.06GHz Mid 2010 Model.

Alvast bedankt!

Neem van de eerste keer 16GB. Dan zit je meteen veilig voor de toekomst. Het prijsverschil is niet zodanig groot dus voor de prijs moet je het niet doen.

Hoeveel GB RAM heb je gemiddeld vrij als je werkt met de programma's?
[quote]
activiteitenweergave>systeemgeheugen
[/quote]

Ik zou in ieder geval voor de 8GB gaan als je nog wat ruimte hebt heb je gemiddeld een paar honderd MB over zou ik liever naar de 16GB gaan.

Hangt er van af. Wanneer ik begin te werken met meerdere Art-boards zie ik de RAM als snel onder de 500MB gaan.

Oke, ik had zo ook ongeveer en ben uiteindelijk overgestapt naar de 8GB i.p.v. de 16GB in verband met de prijs.
De prijs verschilt ook niet zoveel dus als je het geld ervoor hebt zou ik voor de 16GB gaan.

Bedankt voor jullie antwoorden. We zien wel wat het zal worden.

De iMac heeft 4 geheugen sloten, dus hoeveel je geheugen ook koopt die 4GB kan je daarbij optellen.[i]mits je het in een set van 2 koopt.[/i]
Dus 8GB[i](2x4)[/i] + 4GB[i](2x2)[/i] = 12GB[b] of[/b] 16GB [i](2x8)[/i] + 4GB [i](2x2)[/i] = 20GB.

Ik vrees dat 2010 model maar RAM ondersteunt tot 16Gb.

Inderdaad,16 GB is max. Mocht je voor 16 GB gaan dan moet je huidige geheugen eruit, dat is namelijk 2x2 GB en je hebt maar vier sloten.

Nee hoor, jouw Mac ondersteund zelf 32GB:
[img]/uploads/community/5e7d4c22b453a2e4d84f081b1da638113e9f3f53_0.png[/img]

Op zich maakt het niet zoveel uit, ik was niet echt van plan 20GB aan geheugen te steken. 16GB zou al meer dan voldoende zijn.

inderdaad.

Apple website geeft zelf 16 GB aan voor 2010 model als het gaat om maximum geheugenuitbreiding. Op andere sites kom ik wel 32 GB tegen.

Ik heb nu 20 gb en mijn photoshop gaat gelijk een trein, eigenlijk gaat alle veel vlotter. Dus het scheelt echt wel een pak.

Inderdaad, ik merk het ook op mijn iMac 21,5". Ik kwam van 4, zit nu op 12. :)

Idem, iMac 21,5". Ik kwam van 4, zit nu op 12. Maar ik heb nog nooit meer dan 7 GB in gebruik gehad, tegelijkertijd iMovie film maken, video converteren en iPhoto open. Dus 2x4 GB er bij en de 2x2 GB laten zitten lijkt mij voldoende. Later kun je altijd nog die 2x2 GB vervangen als dat nodig mocht blijken. Goed je gebruik in de gaten houden, ik heb het activiteitenvenster altijd open staan.
[url=http://shop.sww.nl/catalogsearch/result/?q=Geheugen+iMac]Hier[/url] gekocht.

Beste mensen,

ik zit met hetzelfde probleem langzame Imac medio 2010 3,2 GHz 27 inch. Er zit nu 4 gig werkgeheugen in en kom gewoon wat tekort, mede omdat ik veel grafische programma’s draai, FCPX draai en soms tegelijkertijd nog video’s aan het converteren ben.
Ik ben al zo’n 2 uur bezig om te achterhalen waar mensen die 32 gig vandaan halen, dus de 4x8gig ram slots. Welk serienummer van die slots heb ik nodig? Waar kan ik dat kopen? Ik kom gewoon niets tegen, behalve die 8 gig kits, wat 2x4 gig is en ik dus uiteindelijk op 16 gig uitkom.
Nogmaals ik zou graag willen weten van jullie waar je deze slots vandaan kan halen.

Bij voorbaat dank!
Fijne avond!

Ok, toch nog wat gevonden, denk ik,
gaat deze er bijvoorbeeld in?
http://www.mycom.nl/Product/Componenten-Geheugen/Corsair-SODIMM-DDR3,CL9,13338GB/1308868

Hoi ,

Heb vandaag 2x4 GB van Corsair bij de 2x2 Gb in mijn Imac 27" 2009 geplaatst, werkte meteen.

Gekocht voor 49 Euro bij mycom

Groeten,
Frans van Wessel

Hallo,

Ik heb een iMac 27" uit 2009 met 4-core i7 en nu 8gb ram, ondersteund die van mij dan ook 32 gb ram, want hij heeft wel 4 ram sloten die 1067 mhz ondersteunen. Kan ik er dan 4x8 gb 1333 mhz ingooien?