Hoeveel RAM

Hallo!
Mijn eerste post op dit forum! (Vergeef me als mijn bericht in de verkeerde categorie staat).

Ik sta hier thuis met 2 Apple computers (27" iMac / 15" MBP).
Mijn iMac heeft op dit moment 4GB RAM. Tot voor kort was dit niet echt een probleem maar ik begin te merken dat hij tekort begint te komen. De tijd om up te graden is dus nabij!

Nu is mijn vraag hoeveel RAM ik zou plaatsen? Ik studeer Grafische en werk dus vooral met Illustrator, Photoshop en Indesign. Ikzelf had gedacht aan 8GB of raden jullie meer aan?
Het gaat om een 27" i3 3.06GHz Mid 2010 Model.

Alvast bedankt!

Neem van de eerste keer 16GB. Dan zit je meteen veilig voor de toekomst. Het prijsverschil is niet zodanig groot dus voor de prijs moet je het niet doen.

Hoeveel GB RAM heb je gemiddeld vrij als je werkt met de programma's?
[quote]
activiteitenweergave>systeemgeheugen
[/quote]

Ik zou in ieder geval voor de 8GB gaan als je nog wat ruimte hebt heb je gemiddeld een paar honderd MB over zou ik liever naar de 16GB gaan.

Hangt er van af. Wanneer ik begin te werken met meerdere Art-boards zie ik de RAM als snel onder de 500MB gaan.

Oke, ik had zo ook ongeveer en ben uiteindelijk overgestapt naar de 8GB i.p.v. de 16GB in verband met de prijs.
De prijs verschilt ook niet zoveel dus als je het geld ervoor hebt zou ik voor de 16GB gaan.

Bedankt voor jullie antwoorden. We zien wel wat het zal worden.

De iMac heeft 4 geheugen sloten, dus hoeveel je geheugen ook koopt die 4GB kan je daarbij optellen.[i]mits je het in een set van 2 koopt.[/i]
Dus 8GB[i](2x4)[/i] + 4GB[i](2x2)[/i] = 12GB[b] of[/b] 16GB [i](2x8)[/i] + 4GB [i](2x2)[/i] = 20GB.

Ik vrees dat 2010 model maar RAM ondersteunt tot 16Gb.

Inderdaad,16 GB is max. Mocht je voor 16 GB gaan dan moet je huidige geheugen eruit, dat is namelijk 2x2 GB en je hebt maar vier sloten.

Nee hoor, jouw Mac ondersteund zelf 32GB:
[img]/uploads/community/5e7d4c22b453a2e4d84f081b1da638113e9f3f53_0.png[/img]