home/application vs. "HD"/application

ok misschien een beetje stomme vraag,..

maar wie gebruikt zijn application folder in zijn home directory en waarom,… ik gebruik hem namelijk nooit!

:smiley:

HS-L

~/Programma's gebruik ik: om hulpprogramma's te parkeren die ik voor mezelf reserveer. Om te 'testen' programma's te parkeren vóór ik die in /Programma's plaats.

Kortom elk programma waarvan ik niet wil dat andere gebruikers er wat mee aanvangen gaat in ~/Programma’s.

Huh? Ik ben nog nooit een Programma's map in mijn user directory tegengekomen. Die staat bij mij alleen op hoofdniveau van de harde schijf zelf. Mis ik iets?

De map programmas in home is niet default, ik weet ook niet meer hoe ik er ben aangekomen. Ze is wel handig als je met verschllende users werkt anders heb je er niks aan.

Die map ~/Programma's maak je toch zelf wanneer nodig?

En met Toon info kan je het icoon van de map /Programma’s kopieren als je wilt.

Nix moeilijks aan.

:wink:

effe offtopic hoe typ je : ~

ik vind dit symbool nergens

links naast de z (`) en dan shift er bij indrukken "~" voila!

Azerty? ~ maak je door Option+n

Toetsen is toch een handig hulpje.
:wink:

[quote:6c3803b801="michelvdb"]Die map ~/Programma's maak je toch zelf wanneer nodig?

En met Toon info kan je het icoon van de map /Programma’s kopieren als je wilt.

Nix moeilijks aan.

;)[/quote:6c3803b801]

hij is bij mij aangemaakt door een installatie van een programma,… die heb ik wel gewoon weer naar de HD/applications gekopieerd, maar ik vroeg me af of er mensen waren die het gebruiken! ik werd er door een andere topic op gewezen! je kan de updates van een spel namelijk niet installen als hij in je home/applications staat,… waarop mijn reaktie was,… “die moet je nooit gebruiken!!”

HS-L

't was idd azerty :wink:

ik dacht dat ik het al eens had opgezocht via ‘toetsen’, ik heb er vast overgekeken.