@home breedband

Hallo,

Ik heb sinds een week een imac en ik vind het een fantastisch apparaat. Het lukt me echter niet om een verbinding met internet tot stand te brengen. Ik heb de TCP-IP instelling op DHCP staan… Heeft iemand verder misschien nog tips.

groetjes Henri

heb je je computernaam bij ID DHCP-client ingestelt?

Nee, er stond geloof ik optioneel bij, dus ik heb het veld leeggelaten.

Waar kan ik dit vinden?

het veld dat je leeg hebt gelaten daar moet je je computernaam invullen.

groet,

Jonnie

[quote:aa57eb17ce="soeperfriek"]Nee, er stond geloof ik optioneel bij, dus ik heb het veld leeggelaten.

Waar kan ik dit vinden?[/quote:aa57eb17ce]

Van @Home heb je denkelijk een klappertje en wat gegevens gekregen, oa. inderdaad je ID (ziet vermoedelijk zo uit: CP#####-A) dat vul je in bij DHCP client ID, als je dat hebt gedaan op Apply Now klikken en normaal gesproken krijg je binnen een paar seconden een IP nummer en surfen maar!!! :stuck_out_tongue:
Succes!!!

Bedankt voor de tips! Na het invullen van de computernaam werkt alles perfect.

Klik apple now?? was dat now weer?

Ook ik ben sinds kort op het net van @home met mijn iBook en Airport. En alles werkt. Alleen kan ik ik met newswatcher geen verbinding maken met de newsserver van @home. Oh wie kan me helpen.

De naam van de newsserver is: 'news' Voor de rest hoef je niets in te vullen. Ook geen proxy meer! Bij mij werkt alles perfect.

Jeroen

Zoals jeroen zegt heb ik in de voorkeuren aangeveven dat de server "news"heet. Maar deze vindt hij niet. Welk programma gebruik je jeroen ? Wat die ik toch verkeerd. Op hun website geeft @home aan deat jet ook kunt probereb het subdomein op te geven. Geen indee wat dat is en welk domein dat voor mij is.

Barry

Ik gebruik zelf het programma Toth. Maar heb voor alle zekerheid ook het programma MT-Newswatcher gedownload. 'News' ingevoerd en voila, daar waren alle nieuwsgroepen. Dus ik denk dat er bij jou iets anders aan de hand is.

Ik kan zo gauw niets bedenken wat er loos is, vooral omdat internet goed werkt. Heb je misschien handmatig DNS adressen ingevuld?

Jeroen

Ik maak verbinding met het internet via mijn airport. Misschien dat het daarmee te maken heeft. Ik ga het nu eerst maar rechtstreeks proberen.

Barry