@Home draadloos?

Ik heb net het internet pakket van @Home binnen en daar zit ook de mogenlijkheid voor een draadloos netwerk bij. Dit door middel van een USB adapter. Wie weet hoe ik deze moet installeren?? Het is de'Netgear WG111' USB adapter. (Hier zit een Prism54 chipset in)

Ik hoop dat het gaat lukken…

Op de Mac is de keus aan USB WiFi adapters beperkt. Geen idee of dat NetGear ding gaat werken, maar ga er maar van uit dat het antwoord nee is. Op de website staan in ieder geval geen drivers voor OS X.

Blijft als optie over:

• beide Macs bedraad
  • een Airport kaartje voor de iMac G3 en een Airport Extreme kaartje voor de iMac G4
  • een Airport Extreme kaartje voor de iMac G4 en bedraad doorlussen met de iMac G3

Ik geef de voorkeur aan optie 1, want dat geeft een snelle, stabiele en veilige verbinding.
Optie 2 heeft als nadeel dat je een Airport kaartje voor de G3 moet zien te vinden en die krijg je alleen nog maar aan hoge prijzen omdat ze uit produktie zijn genomen.
Optie 3 is een goedkoop alternatief indien de iMacs bij elkaar staan. Maar dan moet de G4 altijd aan staan als je op de G3 wilt internetten.